Radka
7. září 2015
Truchlení

Odešla mi maminka

Je to deset dní, kdy nás po velmi krátké nemoci opustila naše maminka. Stále nemohu uvěřit, že je to navždy. Byla skvělý člověk, nemoc na ní zaútočila velice rychle a nečekaně. Jsem vděčná, že jsme s ní mohli být až do konce, stejně jako ona s námi byla celý život. A alespoň trochu jí mohli vrátit vše co pro nás ona dělala. Moc mi chybí.

26154 lidé vyjádřili účast.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
14. února 2014
Ahoj Misho, já jsem přešla na elektronické cigarety, také to chci zahodit,ale nějakou berličku mít musím....
slíbila jsem to mamce...je to paradox...mamka byla silná kuřačka, pamatuji si jí vždy zahalenou oblakem dýmu.
Já jsem také nebývala plačka...to až poslední roky a hlavně poslední měsíce.....
Budu ti držet palce...všechny.....nekuřák to nemůže pochopit...já bývalý kuřák normálních cigaret...nynější kuřák elektronických tě obdivuji.....a vydrž to!!!!!!
Jo a nezvládám to vůbec.....vždycky kdekoliv slyším...dala jsem děti babičce...babička vzala mé děti někam...pojedou k babičce....tak mě nejdřív vyhrknou slzy a pak se hrozně pardon naseru, z té nespravedlnosti!!!!!
Moje dcera nepojede nikdy nikam, už bude mít pořád jen mě...a že to tedy někdy není žádná výhra!!!!!

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
15. února 2014
Ahoj Míšo.Já jsem kouřila rok elektronickou,předtím 22let cíga.Mamka taky kouřila.Díky za držení palců,je to těžký.Ale věřím,že to taky dokážeš.Míšo,je to v háji,můj syn už taky žádnou babičku nemá.Ale on může jezdit aspoň k přítelovým rodičům.Drž se,Míšo a věř,že pro svou dceru výhra seš,stejně jako byla tvá mamka pro tebe.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
18. února 2014
Misho, jak to zvládáš bez cigarety? Je to těžké, ale vydrž...
Taky to budu muset zahodit, ale bojím se, že už potom nebudu fungovat vůbec.
Také je ti tak strašně smutno....mě to kolikrát úplně dusí, jako by mě někdo držel v kravatě.
Já jsem dost pesimistický člověk, mamka zase byla povahou veselá,vlastně jsme se neskutečně doplňovaly....ach jo.......stýská se mi!!!!!!!!

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
19. února 2014
Ahoj Míšo,zatím to zvládám.Špatně,ale zvládám.Já se hrozně bojím tý nemoci,proto chci přestat.Vím,že lidi umírají na rakovinu a přitom celej život nekouřili,ale takhle tomu sakra pomáhám.Taky je mi Míšo smutno.Navíc teď se mi nahromadilo spoustu problémů,syn je hyperaktivní a s přítelem nám to teď zrovna taky moc neklape.Zrovna předevčírem se to všechno ve mě tak nahromadilo a začala jsem brečet před nima oběma.Já jsem taky dost pesouš.Od smrti mamky jsem hrozně přecitlivělá,všechno mě hned rozhodí,třeba syna někde píchne a já hned plaším a myslím na nejhorší.1.května to budou 3 roky,co mamka zemřela a já pořád ještě nemůžu vidět její fotky.Občas jí volám,ale pořád mi to hlásí,že volané číslo neexistuje...

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
19. února 2014
Ahoj Míšo,zatím to zvládám.Špatně,ale zvládám.Já se hrozně bojím tý nemoci,proto chci přestat.Vím,že lidi umírají na rakovinu a přitom celej život nekouřili,ale takhle tomu sakra pomáhám.Taky je mi Míšo smutno.Navíc teď se mi nahromadilo spoustu problémů,syn je hyperaktivní a s přítelem nám to teď zrovna taky moc neklape.Zrovna předevčírem se to všechno ve mě tak nahromadilo a začala jsem brečet před nima oběma.Já jsem taky dost pesouš.Od smrti mamky jsem hrozně přecitlivělá,všechno mě hned rozhodí,třeba syna někde píchne a já hned plaším a myslím na nejhorší.1.května to budou 3 roky,co mamka zemřela a já pořád ještě nemůžu vidět její fotky.Občas jí volám,ale pořád mi to hlásí,že volané číslo neexistuje...

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
19. února 2014
Nevím proč,ale zobrazilo se mi to dvakrát:-(

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
19. února 2014
Misho, ono se to někde to vnitřní napětí musí zobrazit....myslím teď tu krizi ve vztahu.....ale přežene se to...uvidíš....vše kromě smrti je vratné.
Já si denně prohlížím mamky mobil,mám ho u sebe, jestli jí třeba někdo nevolal...nebo nějaké znamení....nevím....
Já se také bojím rakoviny plic...vlastně každé rakoviny....nechci udělat dceři to samé co mě udělala mamka.....jenže jsem moc velký nervák...musím mít nějakou berličku....je to vážně těžké!!!!
Zvládneš to,krize se přežene, už jsi zažila mnohem horší věci!

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
20. února 2014
Jen mne napadlo....škoda,že jsme se nepotlaly na nějakém jiném serveru, při jiné příležitosti...mohly jsme se štengrovat, která je na tom hůže....v této situaci jsme obě na tom stejně.....obě v háji!!!!

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
21. února 2014
To jo,Míšo,to jsi vystihla a není co k tomu dodat :-(
Helena
8. února 2014
Ahoj, pročítám vaše příspěvky a je mi do pláče, moje mamka umřela před rokem, také jsem sem několik příspěvků napsala, ale popravdě se mi vůbec neulevilo,jsem tak na dně,že bych si nejraději vzala život a šla za mámou,ale co moje 2 děti, co by s nima bylo,je to každodenní boj, jsem tak psychicky unavená, že už nevím co dál, když tu byla se mnou maminka, brala jsem to tak,že tu bude stále, nejmilejší člověk mi přece neodejde,to jsem si říkala a přeci, jednoho dne odešla, na vánoce během týdne zemřela na leukémii.Přestávám chápat smysl života,chtěla bych být zase malá a zavolat mami a maminka by přišla a já bych jí obejmula a už nikdy nepustila a stále bych jí říkala maminečko moje milá, miluji tě.Už zase brečím, ta bolest tu bude už napořád,nikdy neodejde,držím všem palce,ať to zvládnou lépe než já,držte se.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
8. února 2014
Ahoj Heleno.Taky často myslím na to,jak fajn by bylo bejt zas malým bezstarostným dítětem,který nemělo o smrti a týhle zasraný nemoci ani ponětí.Moje mamka tu v květnu nebude už 3 roky a já pořád cítím,jak voněla.Naštěstí už ji v myšlenkách a vzpomínkách nevídám zbědovanou tou hnusnou nemocí.Helí,moje mamka zemřela během tří měsíců a neměla žádnou šanci to přežít.Pro mě je nejhorší vědomí,co musela prožívat v sobě,jakou bolest a beznaděj,jak se člověk může smířit s tím,že umírá?Dodnes vidím,jak mamku ta nemoc fyzicky dokázala během tý chvíle změnit.Z veselý ženský dokázala během 14 dnů udělat šedivou schránku s vyhaslýma očima.Zemřela mi před očima a věřte,že to pro nás všechny byla úleva,hrozně trpěla a smrt byla vysvobozením.Ale já se nikdy nevyrovnám s tím,že odešla.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Helena
8. února 2014
Ahoj Misho,děkuji ti moc.Helí, mi říkala maminka,stále mi zní v uší jedna z posledních vět, co mi řekla.Helí, vem tam ten hrneček od kafe.Také stále vidím, jak stojím v nemocnici před její postelí,už mě nevnímala,hladila jsem její upracovanou ještě teplou ruku a za vše jí děkovala, večer zemřela a já nebyla s ní,protože jsem měla doma malého syna a ten mě potřeboval, nikdy si to nepřestanu vyčítat, ale co jsem měla dělat,bála jsem se jí vidět trpět.Stále si říkám,že maminka by se nezlobila, měla svého vnoučka moc ráda a chtěla to tak,ale i přesto mě to mrzí,tolik toho pro mě v životě udělala.Budu na to myslet celý zbytek života,přeji ti hodně sil,myslím na tebe,musím se teď postarat o děti.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
8. února 2014
Ahoj holky, já mám schované věci,které měla mamka v nemocnici...právě kvůli její vůni.
Mě je hodně smutno..hodně se mi stýská...život je tak moc zamotaný a mamka už mi ho nepomůže rozmotat, jak to dělala 34 let. A drhnou i maličkosti..dřív jsem třeba něco vařila...najednou jsem si nevěděla rady...zvedla jsem telefon a Helča poradila, zachechtaly jsme se a bylo fajn. Neznám jiného člověka s tak úžasným smyslem pro humor.
Když třeba jedu tramvají a vidím podobnou bundu....tak na chvilku mě napadne.....je tam, čeká na mě....ba ne už nečeká...a nikdy nebude.
Mamko......počkej na mě někdy třebas u školky.....uděláme si zase holčičí den,ok?

In reply to by Anonym (neověřeno)

hana
17. února 2014
Milá Heleno, máte pravdu, mně mamka odešla před 31 měsíci a ta bolest je stále velká. Není pravda, že čas vše srovná, pravda, bolest se trochu zmírní, ale rána zůstává v srdci napořád. Chybí denodenně, také si říkám, mamko, kdybys tady byla každý den bych tě obejmula a řekla jak tě mám ráda. Pomáhají mi knihy o duchovnu, věřím tomu, že smrtí nic nekončí, jen se nám maminky vrátily "domů" do duchovního světa a nadále nás sledují a čas od času přijdou do snu. Pomáhá mi, když si s ní mluvím, třeba večer před spaním, ale i přes den, když např. jedu do práce, tak na mamku myslím a zároveň jí přeji, aby byla š´tastná a obklopena láskou tam nahoře mezi svými blízkými zesnulými a dohlížela na nás tady dole v pozemském životě, což ona dělá, cítím to i táta to cítí, že při nás čas od času je. Proto říkám dětem v družině, kde pracuji, važte si každého dne s vašimi maminkami a pomáhejte jim. Držte se. Hana
Lída
4. února 2014
Všechny zdravím, i já mám tu strašnou zkušenost kdy mě opustila má máma po těžké nemoci, starala jsem se o ní až do jejího konce. Jsem vděčná za to,že jsem jí mohla říct vše co jsem chtěla,ale ta prázdnota co po ní zůstala je hrozná. Je to teprve 2 týdny a dochází mi čím dál víc jak bude vše už jiné. Naštěstí mám malé děti,které mi pomáhají a musím normálně fungovat,ale stejně se člověk cítí strašně sám. Nečetli jste náhodou nějaké knihy např. život po životě apod.co by jste mohli doporučit, co vám třeba aspoň trochu pomohlo? Jinak je fajn,že se tady člověk může vypsat, protože jen málo lidí chápe jak se člověk cítí a spousta lidí si myslí,že když je po pohřbu,tak že člověk má to nejhorší za sebou.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
4. února 2014
Ahoj Lído,
upřímnou soustrast,
já mám také malou dceru, o to hůře to snáším, že už tu babička pro ní nebude....babičky potřebujeme, ty přece rozmazlují a máma vychovává.....
Knížky jsem nečetla..tedy myslím co se týče smrti a toho okolo.
Mě by pomohlo vzít bič a vlítnout na mámčinu obvodní doktorku, která jí půl roku posílala na rehabilitace s rakovinou plic a vůbec se neštítila si natáhnout ruku pokaždé pro 30Kč...to samé seřezat ty arogantní krávy v motole....prostě si vylít vztek a ulevit si od té bezmocnosti. Myslím si,že dokud naše zdravotnictví bude fungovat tak jako dnes, tak takových nešťastných potomků bude přibývat a nepomůže lautr nic!!!!!

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
4. února 2014
Ahoj Lído.Přijmi upřímnou soustrast.Já jsem tyhle knihy taky nečetla,upřímně,já moc na tyhle věci nevěřím.Podobně jako Míše by i mě pomohlo jedný konkrétní svinský doktorce z Jihlavské onkologie,která mamce řekla,že už si sama nezaváže ani boty rozbít tlamu na sračku.A nebo přinejmenším bolestivý umírání a u toho poslouchat takovou nějakou zamindrákovanou svini,jako je ona sama.Promiň,Lído,pořád mě to trápí i po 3 letech.Tobě přeji hodně sil a věř,že nerada tě vítám mezi námi...Drž se

In reply to by Anonym (neověřeno)

Lída
4. února 2014
Já raději ani o tom jestli něco zavinili doktoři nepřemýšlím, protože mamce zjistili rakovinu před rokem a na chemo nemusela prej vše vyooperovali, no ale začalo to metastázovat a to byl konec, takže si vyčítám,že jsem jí nevzala do nějakého onkologického centra např. Brno a třeba by postupovali jinak,ale to je právě to kdyby a já se v tom nechci nimrat, protože jí to život nevrátí a já bych byla zralá do blázince. My jsme se všechno o zdraví mamky dozvídali z lékařských zpráv,žádný doktor nám nepodal pořádné info.Taky si myslím,že veškerá léčba je o penězích, zadlužené nemocnice, šetří se kde dá, samozřejmě si nemyslím,že je všechno špatně,ale myslím,že o těch penězích je to hodně. Já jsem si říkala,že bych si nějaké knížky s takovou tématikou koupila, někde v jiné diskuzi jsem četla,že to někomu pomohlo se vypořádat nebo spíš pochopit nějaké souvislosti, no prostě chci zkusit všechno,protože nevím jak žít bez ní,vím,že musím,ale ona pro mě byla vše spolu s mýma dětma. Tady tyhle stránky jsou skvělé, člověk (bohužel) zjistí,že spousta lidí má podobný osud a může vše sdílet.

In reply to by Anonym (neověřeno)

rikina
4. února 2014
Ahoj Lido,úprimnú sústrasť. Ja som knihu Život po živote čítala aj Život po strate, u nás ich bolo problém aj zohnať. Tiež som sa chytala všetkého čo by mi pomohlo sa s tým vyrovnať. Vždy som verila aj verím že existuje život po smrti, ale to môj smútok neuľahčuje ja moju maminku potrebujem tu a teraz. Aj keď viem že tam hore je lepší život, a raz za ňou pôjdem no teraz sa mi to zdá nepredstaviteľne, nedokážem sa stým zmieriť a ani sa nikdy nezmierim. Keď si predstavím koľko času tu budem bez nej, aj keď čas uteká rýchlo teraz sa mi zdá že je to nekonečne vzdialené. Viera ma drží pri živote aj keď niekedy mám chuť to všetko zabaliť a isť za ňou. Je to už vyše 8 mesiacov a ja stále čakám že otvorí dvere, že bude sedieť vo svojom obľúbenom kresle a že si spolu vypijeme kávu, ľahne do svojej postele, ktorú mám každú noc pred očami. Je to každý deň krutý boj o prežitie bez nej a ja stále prehrávam.

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
7. února 2014
Ahoj rikino,
napsala jsi to hezky. Jsem dnes jakási nalomená, takže mi to vehnalo slzy do očí. Mám doma strašně moc knih o životě po smrti a umírání, spoustu z nich jsem přečetla, ale nyní po půl roce mi nedělá dobře to číst, jakobych otvírala staré (nové) rány. Akorát bych pak brečela. Jsem v fázi, kdy ztrácím víru, že něco po životě je a zároveň mám takový vztek na celý svět. Přemýšlím nad vším. Nemohu usínat. Představuju si, jak asi probíhá kremace, jestli je pravda, že do té urny dají jen něco a zbytek se vyhodí. Slyšela jsem tolik různých fám. Chtěla bych vědět, že se s těmi ostatky nezachází nelidsky, ale nevěřím tomu. Mučí mě to každý den. Přesto jsem pro kremaci. Ale chtěla bych slyšet názory lidí na to, jestli jim přijde lepší pohřbívat klasicky a nebo ta kremace....Slyšela jsem o jedné zajímavé knize: Ćeho lidé před smrtí nejvíce litují. Možná její přečtení by nám ukázalo, že máme žít jak nejlíp dokážeme a nebýt zlí atd...kéž bych to uměla neubližovat slovy.
Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
30. ledna 2014
Misho, Heleno... a jiní, jak se máte, co je u vás nového...máte alespoň nějaké nové příjemné zážitky? Napište, ať vím, jak bojujete.
Já pořád stejné....jsem jak šípková Růženka, tak nějak pořád v polospánku.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Petr
30. ledna 2014
Ahoj Michaelo a ostatní,

Moc vás zdravím. Snažím se být pozitivně naladěný člověk, ale ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak nic extra příjemného nemám k dispozici....Jen drobné radosti (které si ještě musím udělat sám) a jinak žiju jak ve snu. V práci lidi vystresováni do extrémů (mám pocit, že svět se blízí k podobnému bodu, kdy zanikly největší civilizace = stres, nulová morálka, pokora a empatie, polovina týmu na antidepresivech, samé rozchody/rozvody apod) - nejraději bych někam utekl. Zazlobila mě pořádně ploténka, takže už 3 týdny chodím, resp. se plazím jako stařec. Ráno jsem zůstal viset hodinu ve výtahu. Před týdnem jsem si koupil boty a paní po vyzkoušení nějakou záhadou mi dala obě levé (zjištěno doma samozřejmě). Vybral jsem z bankomatu peníze, ty se odečetly, ale nic nevyjelo. ...Tak nevím, jestli si tohle dělám sám nebo ne, ale to je jedno. Bojuji, jak se jen dá, ale když ono vlastně nic teď nemá smysl. Na duši prázdnota a beznaděj...Tak hrozně moc bych se chtěl vrátit zpět. Dal bych za to zbytek života.....Mějte se hezky a přeji vám hodně aspoň těch drobných radostí. Všichni, jak tady tak hezky píšete, si buďte jisti, že maminky by na nás byly opravdu hrdé.

In reply to by Anonym (neověřeno)

rikina
30. ledna 2014
Ahojte, aj u mňa je to stále rovnaké. Po ôsmich mesiacoch som si myslela že to bude o niečo lepšie ale nie je. A keď si myslím že už už zabojujem a budem chcieť zasa žiť, príde niečo čo ma s toho rýchlo vyvedie a som tam kde som bola. A príjemné zážitky? To ani neviem čo to je. Od vtedy čo ma moja maminka opustila, nedokáže ma nič potešiť, nič mi nerobí radosť. Tiež som ako v polospánku, fungujem ako robot a nesústredím sa. Myslím každú minútu môjho života len na ňu. Do konca aj v noci sa často budím a všetko je o nej. Na mňa by moja maminka asi hrdá nebola. Tak veľmi by som chcela žiť, aby som si povedala že môže byť na mňa pyšná, že pôjdem ďalej ale stále som neprišla na to ako to mám urobiť. Keď ste stratili zmysel života je ťažké ho znova nájsť A ja už ho asi nikdy nenájdem. Ona bola mojím zmyslom, mojou neodelitelnou súčasťou. Príšerne to bolí a tá bolesť je čoraz väčšia. Hrozne chýba pri každej činnosti čo robím, všade kde idem, proste v kuse. Tak veľmi ju ešte potrebujem. Keď tu bola, bola som samostatná všetko som vybavovala koľkokrát aj za ňu a teraz mám pocit že nič nezvládam. Už neviem ako ďalej.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
31. ledna 2014
Já právě také nic pozitivního v poslední době nemám, dceru kolí jedna viroza za druhou, takže jsme stále zavřené doma jako ve vězení......
v práci samé nové stupidity...jsem státní zaměstnanec, vždycky,když se změní vláda to jsou oduševnělé novinky...tohle jsem vždycky řešila s mamkou...teď si ani nemám kde ulevit....Přítel a jeho rodina ty jsou příbuzní I T ýho...tam se také nic nezměnilo, takže se v tom babrám ....pořád dokola...takže pokud je na tom někdo lépe, třeba mě to alespoň trochu pozitivně naladí!

In reply to by Anonym (neověřeno)

darina
31. ledna 2014
Ahojte všetci, ja už som 14 mesiacov bez milovanej mamičky a je to stále horšie a horšie, nič ma nebaví, nieto ešte príjemné zážitky, tie asi už nikdy nebudú. Niet dna, aby som neplakala, neviem to jednoducho zadržať, lejú sa mi slzy a všetky moje myšlienky sú len na maminke. Bola tým najlepším človekom na svete a možno ma to bolí aj o to viac, že nikdy nikomu neurobila nič zlé a predsa si toto zaslúžila, život je nespravodlivý, darmo mám rodinu, deti, nikto nevie čo prežívam, vie to len moje srdce, nemám sa s kým ani porozprávať o tejto tragédii, pretože manžela to nezaujíma, kamarátky to neprežili a deti si žijú svoj svet, čo je aj dobré, ved sú mladé. Aj ja mám dcéru a myslela som si, že budeme mať taký vzťah ako som ja mala s maminkou, ale nevyzerá to tak, pretože ona je úplne iná. Aj teraz je na lyžiarskom zájazde a ani sa jej nepáči, ked jej zavolám už aj to chce zložiť. Čo by som ja za to dala, keby mna zavolala moja maminka, vlastne mám rodinu, ale cítim, že nemám nikoho. Taká je pravda. Ahojte.

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
7. února 2014
Ahoj darino,
už zase pláču. Napsala jste to velmi výstižně. Cítím to také tak. Nejvíc vnímám to nechápavé okolí, přítele kterého nebaví mě pořád vidět uslzenou. Lhala bych, kdybych tvrdila, že taková rodinná tragédie nepoznamená partnerský vztah. On to tady nikdo asi ještě nezmínil, ale jak je člověku do pláče, tak nemá chuť na nic, ani pracovat na vztahu, sbližovat se. Někdy si připadám hrozně sobecky. Občas si myslím, že jestli mě maminka vidí, tak na mě asi moc hrdá není, ale jindy si řeknu, že asi hrdá je, že se snažím. Je mi 21 a starám se o sebe úplně sama. Jiným lidem v mém věku ještě matky dělají svačiny. Lhala bych, kdybych řekla, že jim to aspoň trochu nezávidím. Závist je zlá, ale já přesně poslední dobou cítím jen samé špatné a zlé emoce: závist, nenávist, nespokojenost, frustraci, chaos,paniku, strach, zoufalství....

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
1. února 2014
Ahoj Míšo a ostatní.Já osobně žádné příjemné zážitky nemám,poslední dobou jsem hodně podrážděná,mám dojem,že nic už nikdy nebude dobře.Prostě jsem zabředla do pěkný depky.Včera jsem ve vaně mamku zase pěkně ořvala.Nevím,co to je za divný období,všichni a všechno(včetně mě samotný) mi leze na nervy.Připadám si pořád unavená a že nic,co udělám nemá moc smysl.Vím,že zase bude líp,teď to stojí vyloženě za hovno.Vy se držte,jste jediní,s kým o tom pořád můžu mluvit.

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
7. února 2014
Ahoj Misho, úplně s tebou souhlasím (viz. můj příspěvek). Vše mi leze na nervy. Mám pocit, že je každý šťastný a má super život a já ne. Nejradši bych vše rozkopala a každýmu kdo si dovolí být šťastný nakopala zadek....jo to je špatný období...nejhorší je, že musím dělat, že už jsem to všechno překonala, abych zbytečně nezpůsobovala starosti rodině...Máš to také tak?

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
7. února 2014
Ahoj, snažím se bojovat. Někdy mám pocit,že už jsem v pohodě a jindy to totálně nezvládám.A vím, že to tak se mnou bude až do konce mého života. Nikoho jsem nikdy tolik nemilovala jako svoji maminku. Bez ní je ze mě jiný člověk. Někdy jsem zlá, drsná, nepříjemná na ostatní. Je to moje obrana. Bojím se všeho, co mě čeká a bojím se taky sama o sebe, že někdy doslova zuřím a všechno bych nejradši rozkopala. Máte to někdo taky tak? Asi je normální mít zlost a chuť všem nakopat zadek, ale ti komu chcete nakopat zadek nemůžou za to, že vám umřela maminka...moje fáze truchlení je ve fázi, kdy bych nejradši křičela a křičela. Ale v paneláku to není moc možné.:-) Jen jsem slyšela, že to fakt zabírá. Křičet a bouchat do něčeho až to bolí. Asi to má tak každý kdo truchlí, že má občas pocit, že druzí si o něm myslí, že je případ pro psychiatra. Ale ta bolest se někdy nedá zvládat. Cítím bolest a obrovskou životní nespravedlnost. Chtěla bych se z toho zlého snu probudit a zjistit, že je tu máma se mnou, že jí můžu dát pusu, že mě může za něco pořádně zdrbat....

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
8. února 2014
Ahoj Angel.Spoustu věcí cítím stejně jako ty,mívám stavy,kdy mi hrozně vadí lidi.Přistihla jsem se i u toho,že příteli závidím,že mámu ještě má.Samozřejmě jí nic zlýho nepřeju,ale nemůžu si pomoct.Taky jsem útočná,někdy až jedovatá,sarkastická.Pak si uvědomím,že ti lidi za to nemůžou.Ale netvářím,se,že už jsem v pohodě,že už jsem to překonala,abych náhodou někomu neublížila.Nebudu v sobě dusit to,že mě to bolí a bolet bude až do konce mýho života.Proč ubližovat ještě sama sobě,když už tak neseš tolik bolesti,že tě to trhá na kusy?Drž se..

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
8. února 2014
Ahoj Angel.Spoustu věcí cítím stejně jako ty,mívám stavy,kdy mi hrozně vadí lidi.Přistihla jsem se i u toho,že příteli závidím,že mámu ještě má.Samozřejmě jí nic zlýho nepřeju,ale nemůžu si pomoct.Taky jsem útočná,někdy až jedovatá,sarkastická.Pak si uvědomím,že ti lidi za to nemůžou.Ale netvářím,se,že už jsem v pohodě,že už jsem to překonala,abych náhodou někomu neublížila.Nebudu v sobě dusit to,že mě to bolí a bolet bude až do konce mýho života.Proč ubližovat ještě sama sobě,když už tak neseš tolik bolesti,že tě to trhá na kusy?Drž se..
Míša
13. ledna 2014
Všichni tu píší o nespokojenosti s lékařskou péči, tak docela souhlasím. Máma za ty tři roky vystřídala několik nemocnic, několik lékařů. A dodnes mám spoustu věcí nevyjasněných. Hned jak maminka zemřela, tak jsem se v tom dost pitvala a přemýšlela, kde se stala chyba, když lékařka tvrdila, že už je zdravá, a pak najednou šla na kontrolu a měla to všude. Z vlastní zkušenosti vím, že je lepší se v tom nepitvat. Někdo tvrdí, že každý člověk má svou svíčku, která hoří a prostě když má zemřít, tak zemře. Já si zase myslím, že člověk je schopen spoustu nemocem zabránit, když se bude řídit filosofiíí z knihy Miluj svůj život. Například rakovinu způsobuje nahromaděný stres, zloba, obrovský celoživotní smutek. A to na mou maminku sedí.Bohužel. Kéž bych to dřív věděla a dokázala jí pomoct. Když už se ta nemoc objeví, tak je většinou pozdě. Dlouho jsem si říkala, že rakovina je vetřelec a hnusná hnusná věc, ale ne, vytváří jí samo tělo, jsou to naše buňky jen jiné a snaží se nás zabít, protože něco děláme ve svém životě sakra blbě. Nechci nikomu vnucovat své názory, ale já se začnu řídit svými pocity a začnu žít co nejlépe, nehuntovat se, neubližovat si a umět odpouštět. V podstatě duchovní cestu vidím jako jedinou možnost, jak se nezbláznit a smířit se se životem. Jóga, meditace, zdravá strava, esoterická četba......to mě uklidňuje.

In reply to by Anonym (neověřeno)

jarka
23. ledna 2014
Také jsou m poslední dobou tyto duchovní věci blízké a čtu si o nich často, v tomhle současném světě a po zkušenostech s některými lidmi to člověku pomáhá. Souhlasím s tím, že rakovinu způsobuje stres, je to však spíše tím, že dlouhodobý stres oslabuje tělo a pak ty ,,špatné buňky,, které máme každý v těle a stresem oslabeném těle využijí situace a začnou se množit.
Není to tak, že by stresem vznikly, ale začnou pracovat. Jsou přeci i mimina a malé děti, které stresy nepociťují a onemocní také. Pečovat o své tělo, nezatěžovat ho škodlivinami a stresem jde těžko, ale naprogramování se na pozitivní myšlení nás alespoň vnitřně zklidní, pomůže přežít a smířit se stím, že co se má stát se stejně stane, všechno má svůj důvod a význam. Karma pracuje a nic s tím neuděláme. Také prožívám momentálně smutek nad ztrtátou milované bytosti, už přez půl roku, tekže nepíšu jen tak abych chytračila, vím co prožíváte.
Petr
12. ledna 2014
Ahoj všem,

Chtěl bych Vám popřát hezký večer, ale vím, že všichni, co chodíme často na tyto stránky, těch hezkých večerů moc nemáme. Chodím zde dost často, píšu ale málo, protože cítím skoro to samé, co všichni ostatní, kterým milovaná maminka odešla. Píší zde většinou ženy a muží se asi tváří, že to zvládají, ale to je jedno. Je to 8 měsíců, co mi nejdražší člověk, má zlatá máma, odešla, a to jsem jako chlap zůstal sám (z rodiny nezbyl nikdo) - po tři roky jsme bojovali se zákeřnou nemocí od prvního okamžiku, kdy jsem zjistil, že nemocná je, hned jsem si moji zlatou mámu vzal k sobě domů (žila na druhém konci republiky).

Chodím jako duch světem, hledám význam vstávání do práce, význam nějakého snažení, hledám smysl, proč vlastně tu být, a naprosto nevěřím na nějaké rčení, že čas to vyřeší. Nevyřeší, ani tu bolest neotupí. Nevěřím. Můj bráška mi odešel před 10 lety a bolí to stejně, když na něj vzpomínám, a často na něj myslím....Ani nevím, proč to píšu. Jen snad, že je těžké si s někým o tom promluvit. Ani nejbližší přátelé nechápou pocity, které mám. Jsou dny, kdy nenávidím celý svět, vztekle se uzavírám do sebe, jsou dny, kdy se snažím věnovat čemukoliv jinému, ale pak zjistím, že vlastně nechci. Že nechci zapomínat, že nechci nevzpomínat, že nechci se jen dívat dopředu a tvářit se, jak vše bude v pohodě. Nenávidím lékaře a sestry, kteří se k mamince tak zle chovali, a je mi tak strašně líto, že ať jsem dělal cokoliv, kašlali na nás......Nenávidím sebe, že jsem si mámu k sobě nezval dříve (měli jsme tak báječný vztah). Často si prohlížím fotky a webovou kroniku, kde jsem si nahrál všechny naše společné fotky.....A Vánoce, ty jsem i jako chlap skoro prořval. Je to tak nedávno, co jsme si ťukali, vařil jsem jí čaje, kupoval její milované ovoce, zval její přátelé k nám domů, aby měla radost....Je to tak nedávno. Tak jsem doufal, že vše bude ok....Nerozumím tomu. Nikdy tomu neporozumím. Chtěl bych tak věřit v to, že někde je, že na mě čeká, že se uvidíme a sejdeme se. Tak moc bych chtěl mít aspoň naději, ale jako nevěřící člověk mám pochyby....Dal bych vše za to, aby tu maminka byla se mnou....

Ach jo, život je stejně zákeřný a nespravedlivý. To je je jeho hlavní povaha...

Přeji vám, ať nějak najdete sílu. Pokud máte děti, které já mít nemohu, věřte prosím v to, že právě v něm je maminka/tatínek.....Snažte se žít a ani se nesnažte vysvětlovat své pocity někomu, kdo to nezažil (je to jen plýtvání energií a slovy)...

Mějte se v rámci možností co nejlépe.

Petr

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
13. ledna 2014
Petře,já osobně děkuji,myslím,že jsi napsal všechno to,co cítíme i my ostatní do posledního slova.Drž se..

In reply to by Anonym (neověřeno)

Míša
13. ledna 2014
Máš pravdu. Muži se snaží hrát si na hrdiny. Jsem ráda, že jsi sem napsal. Třeba to ostatním mužům otevře oči, že se nemusí bát plakat. Také jsem něvěřícím a přesně jak ty si moc přeju, aby nějaký posmrtný život byl. Přeji si každý den, aby mě maminka nějak kontaktovala, třeba přes sny. Uvidíme, třeba jednoho dne. Nemohu se ve svých 20ti letech smířit s tím, že když člověk zemře, tak je konec a nic. Nikomu jsem to zatím moc neřekla, ale moc mě trápí i to, jak nakládáme se svými zemřelými. Nelíbí se mi ani jedna varianta. Probrečela jsem tolik nocí jen kvůli tomu, že jsem se ptala, jestli je lepší kremace nebo to druhé. Mám moc velkou představivost. Představovala jsem si čistě realitu a ta je bohužel nepříjemná. Kéž by člověk zemřel a proměnil se hned třeba v jiného tvora nebo prostě v obláček něčeho překrásného co by letělo do nebe. Aby po něm nezůstala žádná tělesná schránka. Jestli je to na Vás moc drsná diskuse, tak se omlouvám, ale mě to leží v hlavě každou noc...když nemůžu usnout. Jak asi kremace probíhá a jestli je to humánní...slyšela jsem o tom totiž tolik špatných mýtů-...často také myslím na to, na co člověk myslí, když umírá, jaká je to bolest. Přemýšlím nad spoustou věcí....někdy mám pocit, že se z toho zblázním. Pak si prostě musím říct STOP, takhle to na světě je divně zařízeno a ty jen můžeš udělat to, že budeš žít nejlíp, jak dokážeš, aby tě máma neporodila zbytečně...

In reply to by Anonym (neověřeno)

Petr
14. ledna 2014
Ahoj Míšo,

Děkuji za odpověď. Netuším, proč ani vlastně v té nejsmutnější chvíli lidského života, jakým je ultimativní odchod milovaného člověka, si muží nepřestávají hrát na hrdiny (resp. bezcitné nuly). Asi to souvisí s tím, že projevovat city se prostě u chlapů nenosí a že to máme dané geneticky (vyhrává ten nejsilnější a nejsilnější nebrečí a city neprojevuje - ve smečce). Ale znám dost mužů, kteří jsou lidsky citliví a dokáží pochopit. V každém případě jsem já svoji přítelkyni, která byla stejně bezcitná a jakkoliv mě odmítla pár dní po smrti mámy pochopit či podpořit, ze svého života vypakoval tentýž týden. Nemohu mít vedle sebe člověka, který v sobě nenajde ani zrnko empatie a není ochoten moji situaci pochopit....Jak tady psali už jiní: "Maminko, měla jsi pravdu, nebyla pro mě, měl jsem Tě poslechnout".

Taktéž jsem přečetl pár knížek o tom, co se může dít po smrti, protože si myslím, že žádná energie se nedá zničit, pouze se přemění na energii jinou...a duše je myslím energie....tělo je jen schránka, která bez duše (či jak to nazvat) okamžitě uvadá.....Chtěl bych opravdu věřit v to, že se s maminkou setkám. Chtěl bych být přesvědčený, že existuje, že tu někde je. že to není ultimativní konec......Chtěl bych se tak vrátit zpět...

Víš, možná to není místo pro tuto diskusi, ale ve svých 35 letech jsem viděl umírat už svého brášku, babičku, dědu, otce i maminku. Vždy jsem si myslel, že smysl života je žít pro druhé a že život jednotlivce (myslím být opravdu sám schválně a žít jen a jen pro sebe) prostě žádný smysl nemá. A vidět je umírat v bolestech a být u toho bylo to nejhorší, co jsem v životě zažil. Pocit totální beznaděje, kdy lékaři Ti sdělí pravdu až tehdy, kdy je pozdě, pocit totální ztráty smyslu existence, to vše mě navždy změnilo......Ale věřím tomu, že když člověk umírá, tak v tom okamžiku věřím ve světlo na konci tunelu, pocity bezpečí, tepla....Chci v to věřit. Horší je ta cesta k umření, pokud není rychlá - ležet na lůžku poslední dny je hrozná věc.

Kremace - asi drsné téma, ale taky často přemýšlím, co a jak. Taktéž jsem slyšel, jak to probíhá, a bylo mi do breku (resp jsem řval), když na mě padlo rozhodnutí, co a jak. A ať si každý říká, co chce, rozhodl jsem se, že maminku chci mít u sebe. Chtěla by to tak. Urnu mám doma, zapálím každý den svíčky, když jsem doma, koupím květiny, které tak milovala, myslím na ní, a tak to prostě je. Nevidím na tom nic špatného. Vlastně se cítím lépe než kdyby to tak nebylo. Uklidňuje mě to, že tu tak nějak má své místo.

Je moc dobře, že si říkáš, že musíš ží dál a dokázat své mamince, že tu máš své místo. Protože to jediné, co by si Tvá maminka přála, je, abys šla dál a byla šťastná a spokojená. Všechny naše maminky by to chtěly...

In reply to by Anonym (neověřeno)

jarka
23. ledna 2014
Omlouvám se, že se opět mísím do Vaší diskuze, ale prožívala jsem také hrozné představy o tom, co se dějě po smrti, pohřeb, kremace..... Tím se nezatěžujte a nemyslete na to, tělo je jen schránka, jakoby kabát duše, která je nejdůležitější, a kterou budete mít navždy ve svém srdci. Také jsem nevěřící, v dnešním přetechnizovaném světě těžko uvěřit, že někde nahoře sedí nějakej dědek na mraku, čumí dolu a řídí to, to je samozřejmě nesmysl.
věřím ale, že něco mezi nebem a zemí existuje, myslím tím, že energie, která tvoří osobnost a vytváří za života hodnoty, ,,duše,, se přeci nemůže vytratit a zaniknout. Věřím, že se inkarnuje znovu. Opravdu jsem realista, ale na toto věřím. Kde by se jinak vzala telepatie, sny, intuice, předtuchy, pocity, že určitou situaci už jste někde viděli, či zažili - jsou to zůstatky z minulých životů. Četla jsem nedávno někde toto : neplač nad mým hrobem, já tam nejsem..... A mne to opravdu nikdy netáhlo na hřbitov a ni na hrob, kde člověk vidí u urny fotku, přišlo mi to vždy jen jako divadlo a povinnost, směšné
Milovaného máme přeci kdykoli chceme a myslíme na něho v srdci, nikoli někde na ohraničeném k tomu určeném místě, kam chodí všichni ostatní. Můžeme si sním povídat, vzpomínat. Teď Vám povím příhodu, v době beznaděje a neustálého přemýšlení ,,proč,, jsem šla ke kartářce, která mi řekla, že můj otec se inkarnoval do sousedního státu, že teď svůj život žije vedle v cizině. Doma jsem si pak vzpoměla, že nějaký měsíc po tátově smrti jsem šla kolem hotelů, který mimochodem kdysi on s kolegy stavěl, no a u toho hotelu stál autobus s cizinci, rakušáci či němci, nevím a vedle autobusu stál hlouček turistu, a asi metr od nich stál táta, koukal jak procházím s dcerou, já koukala také, ale neodvážila jsem se otočit, bylo to tehdy dost čerstvé. Táta byl ve věku, ve kterém zemřel, jeho klasický ležérní postoj s rukama v kapsách. Zemřel tragicky předčasně, takže si asi přišel svůj život ,,dožít,, ale jinam. docvaklo mi to vše až po návštěvě kartářky, tato příhoda se mi stala už před 10 ety, kartářku jsem navštívila dlouho potom, mozřejmě, že ona o mé příhodě nemohla tušit. Utvrdilo mne to v mém pocitu, že smrtí ,,duše ,, nekončí, měla zde svůj úkol a pak jde dál, může se vrátit do vašeho okolí, dětí, či jinam, záleží ¨na okolnostech.
Ještě pro pana Petra : když Vaše partnerka se chovala takto sobecky, její duše ještě není na takovém stupni vývoje, aby soucítila s druhým a jeho neštěstí. Také jsem si to tenkrát prožila s člověkem, který mi po smrti otce řekl doslova toto: Ty naděláš, život jde dál. Síla co? Takoví lidé jsou primitivní a nestojí ani za to, aby se snimi člověk rozčiloval. a nicil se, i když to dost dobře nejde. Ale na každého dojde, lidé co se dokážou vcítit jsou o dost výš než ti chudáci, co žijou jen materiálnem. ale to je jejich problém, jsou to primitivové, jak jsem již psala, nejsou hodny našeho času a naší společnosti

In reply to by Anonym (neověřeno)

Míša
14. ledna 2014
Ahoj Petře, napsal jsi to hezky. Je mi moc líto, že jsi tu hroznou ztrátu už musel prožít tolikrát. Pro mě to byla první, ale nejhorší v citlivém věku, kdy mám teprve spoustu těžkých životních rozhodnutí před sebou (teprve studuji a mám v hlavě chaos, nevím ani jaká budu jednou matka). Bojím se na kohokoliv znovu tak citově připoutat, abych jednou nebyla zase tak na dně,ale nejde to, já bez lásky žít nedokážu. Máma je pryč, ale když si představím, že by měl z mého života odejít kdokoliv další, chytá mě hrozná panika. Představit si živého člověka, že už tu není je horší, než se smířit s tím, že už tu někdo není. Aspoň pro mě. Občas mám o lidi co mám ráda hrozný strach až zapomínám úplně na sebe. A bojím se, že za pár let zapomenu, jaké to bylo, když mi maminka dávala pusu na dobrou noc, jak se smála, jaký měla hlas. Občas když se rozhoduji o něčem důležitém, tak si řeknu, že by máma řekla, ať udělám to a to, a tak se tím řídím a celý život budu. Na prvním místě je teď pro mě žít tak, aby na mě mohla být z nebe pyšná. Ale tuto sílu jsem hledala dlouhé měsíce a občas ji ztratím a cítím obrovskou prázdnotu a nechápu smysl života, ale pak si vždycky nadám, že musím být silná. Je hezké Petře, že jste si nechal urnu doma. U nás to bylo všechno tak narychlo, a dodnes nevím, jestli jsme udělali správně (rozptylová loučka). Maminka nám ani nestihla říct, co by chtěla a popravdě, já bych to taky nevěděla. Já osobně bych ale urnu doma nezvládla mít. Z mnoha různých důvodů. Děsilo by mě to. Dodnes mě děsí představa, že se moje milovaná maminka proměnila v popel....Nemůžu nad tím ani přemýšlet. Každopádně mě tohle všechno také zcela změnilo, jak Tebe. Přehodnotila jsem život. Mám jiné priority a trochu jinak si život zařídím...nebudu odkládat děti třeba až na 30tku...

In reply to by Anonym (neověřeno)

honza
30. ledna 2014
Ahoj Petře, sedím v práci, nemůžu po roce a půl na mámu zapomenout a moc Tě chápu. Nechal jsem si urnu s máminým popelem doma, nevidím na tom nic divného, rozumím Ti, že nechceš zapomenout, čekat, že vše jednou odezní, máma by si to nezasloužila. Sdílím s Tebou i bezvěrectví a že jsem zůstal bez dětí a partnerky. O to to máme horší, jediné, co můžeme udělat, prožit zbytek vlastního života tak, abychom žili sice s trvalou ránou na srdci, ale zároveň se nezpronevěřili zásadám sdíleným s našimi maminkami.
Teď se jdu umýt, aby nikdo neviděl, že jsem brečel, a jdu dále pracovat.
Honza

In reply to by Anonym (neověřeno)

Petr
30. ledna 2014
Ahoj Honzo,

Moc Tě zdravím a děkuji za Tvá slova, opravdu hezky jsi to napsal, sdílení zásad, radosti a stejných hodnot je moc důležité. Mrzí mě, že Tvá maminka taky odešla.....Je zvláštní, jak některé osudy lidí jsou tak podobné. Já přišel z práce, zapálil svíčky, zase si prohlédl fotky, zavzpomínal a brečel, takže asi tak. Máma měla malého pejska (fenku), nikdy bych nevěřil, že jí přežije. I v ní maminku tak vidím, zrovna na mě kouká svými očima a chce pamlsek, tak jí něco dám a v noci vyrazíme na dlouhou procházku....Na smrti je opravdu nejhorší, že tu zůstanou Ti, kteří milovali a byli milováni. Drž se a snaž si dělat i malinké radosti. Petr
Míša
11. ledna 2014
Dobrý den, jsem ráda, že tenhle web a tato diskuse existuje. Vždycky brečím, když si pročítám Vaše příspěvky, ale také cítím úlevu, že se tak hrozně necítím jen já. Že jsem zcela normální, že to jak se cítím je normální. Maminka mi zemřela na rakovinu letos v létě. Je mi 20 a byly jsme spolu po několik let jen samy dvě a každý den jsme se viděly. Byla pro mě potřebná tak jako vzduch k dýchání. Bez ní sice jdu svým životem dál, musím, ale cítím se hrozně frustrovaná, jdu například do obchodu a nakoupím spoustu věcí v domnění, že se budu cítit líp. Cítím se líp, ale jen na chvíli. Bohužel. Také jsem velmi nesoustředěná, když se potřebuji učit do školy. A celkově jsem jiný člověk, ještě víc nervózní než dřív. Snažím se si nějak pomoci, jak to jen jde. Za posledního půl roku jsem přečetla různé knihy o smrti a duchovní knihy nebo esoterické knihy o andělech. Přivedlo mě to sice na jinou cestu životem - duchovní, ale cítím, že tudy ta správná cesta vede. Ale ještě jsem přesně nenašla ten správný směr, a tak budu číst dál a hledat smysl života. Každý den si říkám, maminko, neporodila jsi mě zbytečně, nevypiplala jsi mě zbytečně, nechci aby Tvoje snaha vyšla vniveč, chci Ti dokázat, že budu žít nejlíp, jak dokážu, budu se snažit poučit z chyb a žít lepší život, život, který sis pro nás své děti tak moc přála. Budeš na mě hrdá, to ti slibuju. Jen potřebuji čas a zbavit se negativních emocí. Člověk musí žít každý den jak nejlíp dokáže, umět odpouštět a milovat. Pak i kdyby opouštěl tento svět velmi mladý, bude moci odejít v klidu, že měl kolem sebe super lidi a nikomu neublížil a všichni ho měli rádi...a to je moje filosofie...Napište co si o tom myslíte, případně napište čím se vy uklidňujete a v čem vidíte smysl našeho bytí.Děkuji. Držme se holky!! (Doporučuji knihu:Miluj svůj život od Louise L. Hayová - mně otevřela oči)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Míša
11. ledna 2014
Ještě bych ráda zmínila pěknou písničku: Jiří Schellinger - Díky za všechno mámo má. Je nádherná. Ale nesmím si ji moc často pouštět, to pak jen brečím a brečím a brečím.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
11. ledna 2014
Ahoj Míšo, já vidím pouze smysl žití ve své dceři...vše ostatní pro mne smysl postrádá...nějak v tom životě neumím chodit...mám blbou práci za málo peněz, nikdy jsem nebyla schopná jí změnit...bohužel přitahuju jen chlapy, se kterými nelze žít...tedy pro mě. S tátou jsem si nikdy nijak extra nerozuměla a ten nejbližší člověk,kterého jsem v životě měla mi umřel.
Takže nebít dcery už jsem to zabalila.....Já odpouštět neumím...pamatuji si všechny křivdy....hlavně ty z nemocnice Motol...
V této fázi nenávidím celý svět...
Duchovní cestou se vydávat nebudu...pro mě jsou to bláboly a stesk po mamce mi nezmírní nějaké plky,že bůh jí má rád a zavolal jí k sobě...,nebo kýho víra.
Já ji měla ráda!!!!!a volám jí pořád a nic...
Ale nikoho neodsuzuji a jestli ti to pomáhá, tak máš proti mě obrovskou výhodu...páč mě nepomáhá nic.

In reply to by Anonym (neověřeno)

darina
11. ledna 2014
Ahoj Michaela, to čo si napísala, presne toto cítim aj ja, žijem len preto, lebo tu mám deti a muža, ale inak nenávidím celý svet, ani ja neviem odpúšťať hlavne lekárom, a sestrám z ARA, pretože sa zachovali k mojej milovanej mamičke veľmi zle. Nenávidím celý svet, som hnusná odporná, neverím v boha, to čo píšeš, že boh povoláva takýchto dobrých ľudí k sebe, lebo ich má rád, ano je to hovadina, naše maminky mali ostať ešte tu kde sme ich milovali a teraz nevieme bez nich žiť. Ja neviem ako mám ísť dalej, som stratená. Srdce mám tak polámané na tisíc kúskov, moja maminka tu nie je 14 mesiacov a tak to veľmi bolí...

In reply to by Anonym (neověřeno)

Jana
16. února 2014
Ahoj, mě zemřel manžel v nemocnici v Motole. Měl rakovinu žaludku. Bylo to šílené, hlavně přesně jak píšeš - ty arogantní krávy. Můžu se prosím zeptat, jaké máš zkušenosti s lékaři? Já velice špatné např. "doktor" Batko, Pikus, Urie. Je to půl roku a při pomyšlení na Motol stále brečím - proč jsou lidi tak zlý. Děkuji

In reply to by Anonym (neověřeno)

rikina
11. ledna 2014
Ahoj Miška, aj moja maminka bola pre mňa potrebná ako každý môj nádych. Tiež som s ňou žila dlhé roky sama, som najmladšia a sestry sa vydali keď som mala 13, teraz mám 34. Ešte tu bol brat, ale ten už pracoval a mal svoj život. Takže s maminkou sme boli stále spolu. Teraz som zostala v byte sama a akosi sa mi veľmi ťažko dýcha. Som veriaca a po jej odchode som sa ešte viacej upla na vieru, začala som čítať podobnú literatúru ako ty. Ja viem že maminke je dobre a že sa na nás pozerá lebo taký dobrý človek ako bola on si už dávno vytvoril miesto v nebi. No ale aj napriek tomu všetkému, nedokážem sa s tým vyrovnať. Neviem bez nej žiť. Škoda že si nemôžem aj ja povedať tie slová, že musím isť ďalej, aby mohla byť na mňa hrdá a budem žiť naplno. Miesto toho prosím aby si po mňa prišla. Bola som na ňu tak naviazaná, že neverím že to bez nej niekedy zvládnem. Nemám žiaden zmysel života, jediným bola pre mňa ona. Možno to niekedy budem cítiť inak ale zatiaľ sa desím každého dňa. Máš dobrú filozofiu života, všetko je pravda dúfam že aj ja sa s ňou raz stotožním, ale teraz som sa to ešte nedá. Som dosť slabá na to aby som si dokázala povedať že život ide ďalej aj keď už bez nej. Priala by som si tvoju silu. Skúsim si prečítať tú knihu, ďakujem za typ.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Lenka
13. ledna 2014
Ahoj Míšo,
drž se! Naše osudy jsou si dost podobné! Také je mi 20 let a také se ještě učím na VŠ. Vše pro mě ale ztrácí smysl bez mé nejdražší osoby :( Maminky nám odešly moc brzy... je to tak nespravedlivé!!!!

In reply to by Anonym (neověřeno)

Míša
13. ledna 2014
Ahoj Lenko, jsem ráda, že je tu někdo, kdo je stejně starý jako já. Protože si myslím, že v každém věku je truchlení trochu jiné. My jsme ještě mladé, potřebujeme mámu trošku jinak než ženy nad 30 a výš (promiňte). Když budu mluvit za sebe, tak někdy se ještě cítím jako malé dítě. Malé dítě je hluboko ve mně. Během toho, co byla máma nemocná jsem moc rychle dospěla, přeskočila jsem úplně etapu chození pařit a tyto pro mě nesmyslné věci. Musela jsem se starat o domácnost a o několik let nemocnou maminku. Dělala jsem to však ráda. Rodina vždy byla u mně na prvním místě. Ale abych se vrátila k tomu "dítěti v sobě", občas potřebuji moc moc lásky, obejmout, poradit, občas potřebuji, aby mi někdo dal radu do života nebo na mě zařval, že toto nesmím a takhle se chovat je neslušné atd... Naštěstí mám moc hodného přítele, který mi tak nějak nahrazuje úplně všechno. Je anděl. Ale samozřejmě máma je máma. Je nenahraditelná. Mám všude po bytě její fotky v rámečcích a vytvořila jsem si tím takové malé oltářky. Dokonce na Vánoce jsem si k fotce dala malý Vánoční stromek. Je to to nejmenší, co můžu udělat a cítím se lépe, jestli se dívá, tak ví, jak moc ji miluju. Občas jí napíšu i nějaký vzkaz. Nevím, co na světě je pravda, jestli existuje nebe atd, ale nezpochybňuji nic. Tajně doufám, že se dozvím pravdu...jednoho dne. Přesto však v Boha jako takového nevěřím. Víra je však mocná. Kdo věří, žije se mu lépe. Musímě se s tou naší bolestí naučit žít, protože truchlení je celoživotní, zasáhne člověka kdykoliv znovu a znovu v plné intenzitě - třeba za 30 let. Doporučuju ti přečíst si knihu: Dcery bez matek. Čtu ji postupně od té doby a je napsána hlavně pro dcery, které ztratili maminku brzy (i klidně jako děti) a nacházím se v těch řádcích, moje pocity tam mají své vysvětlení....
anička
8. ledna 2014
Radko, přijmi ode mě upřímnou soustrast. Drž se! U mě to zítra bude 10 měsíců.....