Radka
7. září 2015
Truchlení

Odešla mi maminka

Je to deset dní, kdy nás po velmi krátké nemoci opustila naše maminka. Stále nemohu uvěřit, že je to navždy. Byla skvělý člověk, nemoc na ní zaútočila velice rychle a nečekaně. Jsem vděčná, že jsme s ní mohli být až do konce, stejně jako ona s námi byla celý život. A alespoň trochu jí mohli vrátit vše co pro nás ona dělala. Moc mi chybí.

26154 lidé vyjádřili účast.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
9. dubna 2014
stojí to za starou belu, ale to máš asi stejné:-(
Anička
2. dubna 2014
Zdravím všechny. Jakube, přijmi ode mě upřímnou soustrast.
Mně maminka zemřela na rakovinu před 13 měsíci. Radu, jak se s tím smířit, ti nedá nikdo z nás. Každý to má jinak. Prostě se s tím musí člověk smířit a žít dál. Já maminku milovala nejvíc na světě. A pořád jí miluju. Ta bolest po roce a něco už není tak hrozná. Je taková utlumená. Myslím na ni každý den, povídám s ní, vzpomínám. Občas mám pocit, že jí cítím. Určitě jsou maminky s námi. Já tomu věřím. A to mi dává sílu.
Já vím, že teď je ti hrozně a je to normální. Ale neboj, bude líp!!! Drž se a hodně sil ti přeji.
Helena
1. dubna 2014
Ahoj všichni kdo přispíváte, pročítám vaše příspěvky a je mi smutno, ptát se na to jestli maminka umřela v nemocnici nebo měla v uvozovkách to štěstí umřít doma.Moje maminka ho neměla, umřela sama v nemocnici, někdo prostě nemá možnost všechno zvládnou, když má malé děti, které by byly přitom a viděly by babičku trpět, nechci si vyčítat, že jsem ji tam nechala samotnou, kdyby to šlo, lehla bych si k ní, držela jí za ruku a vydržela bych až do poslední chvilky jejího života, do jejího posledního výdechu.Nechci v sobě mít výčitky,ale nic jsem víc dělat nemohla, všem kteří měli to štěstí závidím,já ho neměla, ale proto snad nejsem špatná dcera,maminku jsem milovala a je mi to líto, ale už to nevrátím.Myslím na to každý večer, že byla sama,když mě nejvíc potřebovala.Promiňte jestli jsem někoho urazila, ale musela jsem to napsat.Maminko miluji tě,promiň, tvá milující dcera.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
2. dubna 2014
Heleno, takové výčitky mít nesmíš.......
bohužel,spoustu věcí nelze ovlivnit.....také jsem s mamkou večer v nemocnici nebyla,byli jsme za ní s tátou odpoledne, ale jak říkáš,mazala jsem za dcerou...
Ale být ta situace jiná, kdyby umíraly naše babičky a naše mamky by měly doma malé dítě....udělaly by to také tak. Ne všechny máme stoprocentní partnery,kteří by v těchto situacích pomohli.....mě tedy nepomohl a dceru jsem doma samotnou nechat nemohla......
Bohužel jiná možnost nebyla......

In reply to by Anonym (neověřeno)

Helena
2. dubna 2014
Míšo, moc děkuji, za to co jsi napsala,pomohlo mi to.Je mi to moc líto, že maminky odešly bez nás, naší podpory,ale jak píšeš, děti nás potřebovaly a manžel to nepochopil,on má ještě oba rodiče a vůbec neví co prožívám.Měj se hezky a užívej si dcery a žij pro ni, jako já se snažít být tu pro své děti.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
3. dubna 2014
Vidím,že se v tom plácáme obě stejně.....
navíc, mamka byla také Helena....to oslovení, mamce jsem říkala Helčo:-)
Výčitky nás jen budou víc ubíjet...a co si budeme povídat...musíme fungovat,jak nejlépe to jde!
Musíme...jak já to slovo nesnáším.
Jakub
  (kontaktovat autora příběhu)
28. března 2014
Vazeni ctenari,

pred 5 mesici jsem prisel o maminku, ktera zemrela na rakovinu behem 3 tydnu po zjisteni diagnozy. Bylo to tak rychle a bolestne, ze jsem se nestihl na situaci vubec pripravit. Cely zivot jsem byl zvykly s ni zit. Prestoze jsem uz davno dospely a vira mi pomaha prezit hrozne okamziky zalu a osamoceni - zustal jsem bydlet totiz sam, citim se cim dal hur. Prvni mesic po smrti jsem byl zrejme v soku, ale postupne si uvedomuji, ze uz se na tomto svete s ni nikdy nepobavim, vzajemne si nepomuzeme, po navratu domu ji nemohu pozdravit atd. Jsem v depresi, hlavne o vecerech.

Snad by mi pomohlo, kdybych nasel cloveka se stejnym osudem, ktery by mi poradil co delat. Predem dekuji.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
29. března 2014
Ahoj Jakube,
já jsem o mamku přišla před 4 měsíci a také 3 neděle od diagnozy. Neporadím ti co dělat,sama to totiž netuším,pořád totiž čekám na nějakou pomoc.....ale v tomto mi asi nikdo nepomůže.
Každopádně, jestli pro tebe bude útěcha,že to takto těžce nese skoro každý, jen někdo to dokáže ventilovat...a ti co to na veřejnosti ventilovat nedokáží, nebo nechtějí....tak jejich okolí ani netuší co se v jejich nitru děje.
Mám pro tebe špatnou zprávu.....rada neexistuje.
Věř,že je nás sakra hodně...kteří by radu potřebovali. Michaela

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
29. března 2014
Ahoj Jakube,přijmi upřímnou soustrast.Ani já ti neporadím,přesně,jak píše Míša,na tu bolest nikdo radu nedá,to si musí každý odžít.Jen ti můžu slíbit,že jednoho dne zjistíš,že už je ta bolest snesitelnější.Že už se zase můžeš smát,z něčeho se radovat,na něco těšit.....bolest nikdy nezmizí,ale naučíš se s ní žít.Věř,že všichni tady jsme cítili a cítíme to samé,co ty.Drž se Jakube,hodně sil.

In reply to by Anonym (neověřeno)

rikina
30. března 2014
Ahoj, uprimnú sústrasť. Ja som na tom ronako ako ty a to aj po 10 mesiacoch. Tiež mi odišla náhle a bez varovania. A celý život som s ňou žila. Mám súrodencov ale v byte som zostala úplne sama. Myslela som si že to po toľkých mesiacov nejako prebolí že sa naučím s tou bolesťou žiť. Opak je pravdou, bolí to stále viac. Sama neviem čo zo sebou, neviem ako znova začať žiť. Každý sa vyrovnáva inak s tou bolesťou, niekto rýchlejšie, niekto neskôr a niekto nikdy to bude asi aj môj prípad. Tiež mi viera pomáha, a aj keď viem že maminke je už dobre, nedokážem sa s tým zmieriť. Máš pravdu večery sú najhorišie, ale aj cez deň, keď prídeš do prázdneho bytu, nik ťa neprivíta, nik sa ťa neopýta ako bolo v práci, nik ti nepripraví obed, nik sa s tebou neporozpráva. Len štyri steny a horzne ticho. Len tvoj plač sa ozýva. Hádam sa raz naučím s tým žiť aby som mohla isť ďalej životom. Zatial to neviem.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Jakub
  (kontaktovat autora příběhu)
31. března 2014
Mila Michaelo, Mishko a Rikino,

dekuji vam za vyjadreni soustrasti i za vase reakce. Moc si toho vazim. Jsem vdecny Bohu, ze jsem celou dobu zdravy, ze se mohu o sebe a domacnost postarat sam, i kdyz nezvladam uplne vsechno - mam trochu postizenou ruku a nohu. Nemam zadne sourozence ani otce, takze ztratu posledni nejblizsi bytosti snasim velmi tezce. Jesteze mam aspon bratrance, se kterym si denne volam.

Preji nam, abychom se casem z velkeho zalu dostali a zustali nam hezke vzpominky.

Jakub

P.S. Byly jste pritomni umirani vasich maminek? Ja ano, a jsem tomu pres strasnou zkusenost rad, ze jsme v jeji posledni chvili byli spolu. Jsem take stastny, ze pred smrti prijala svatost nemocnych a zpoved.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
1. dubna 2014
Ahoj Jakube.Já i moje sestry a bratr jsme si vzali mamku i přes protesty lékařů domů.Sdělili nám,že mamku už nebudou léčit a že ji převezou "dožít" do léčebny dlouhodobě nemocných.S čímž jsme samozřejmě nesouhlasili.Lékaři nám s velkým opovržením sdělili,že to doma nemůžeme zvládnout,že budeme potřebovat někoho,kdo bude mamce píchat Morfium,bude potřeba oxygenerátor -vlastně kyslík.Mamka měla rakovinu plic s metastázemi do kostí a velké bolesti.Sehnali jsme sestry s Domácí péče ochotny mamce píchat Morfium,sehnaly jsme i oxygenerátor a mamka jela domů.I přes to,že to bylo velmi stresující,vyčerpávající psychicky i fyzicky,starali jsme se o mamku až do poslední chvíle a zemřela doma.Ten okamžik budu mít před očima do konce života.Ale musím říct,že jsem šťastná,že jsme to zvládli a nenechali ji umírat v cizím prostředí o samotě.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Jarmila
2. dubna 2014
Prožívám úplně to samé co Ty. Můžu se zbláznit... Zůstala jsem úplně sama, večery jsou strašné... Pomůže jenom čas, je milosrdný....
Ľudka
22. března 2014
Zdravím všetkých, ktorí sem chodíte pravidelne ale aj tých, ktorí nedávno pribudli do klubu a prajem úprimnú sústrasť... chodím sem často ale už nepíšem tak ako kedysi. bolesť po roku a pol trochu povolila a tak ako píše Misha, je to iná bolesť ako na začiatku, hoci nikdy nepominie. ja som už celkom v pohode, vyhľadávam spoločnosť, chodím do práce ledva stíham ostatné a večer s vyplazeným jazykom a rukami po zem si spomeniem na maminku a poviem si, že ďaľší deň bez nej som zvládla. najviac na ňu myslím večer v posteli, predstavujem si celé svoje detstvo, kam sme chodili a čo sme robili a koľko lásky mi stihla dať za 35 rokov. posledné chvíle jej života boli utrpenie, myslela som, že to budem mať pred očami už navždy, no posledné mesiace si na ňu spomínam teraz už len v dobrom a tie pochmúrne myšlienky akosi trochu upustili. sníva sa mi o nej často, vidím ju ubolenú v nemocnici alebo doma v kuchyni ako varí či na posteli s bolesťami. neviem čo tie sny znamenajú, inokedy je to sen o hľadaní hrobu alebo niečo s cintorínom a ja si potom nahováram, že ma maminka volá k sebe. nedá mi a musím ísť na cintorín, inak by som nemala vnútorný pokoj. stáva sa mi, že robím alebo hovorím veci ako kedysi ona a že moje správanie sa čím ďalej tým viac podobá jej správaniu. manžel mi nedávno pri varení povedal, že som už len taká obyčajná mama... a mne to pripomenulo moju maminku, ktorá nám s takou láskou a radosťou varila a bola tiež len taká obyčajná, až som ju za tú jej jednoduchosť strašne zbožňovala. v lete to budú dva roky od jej smrti a mne sa nechce veriť, že to tak rýchlo ubehlo. neskutočne mi chýba a chýbať navždy bude. nič sa nezmenilo, vidím a cítim ju rovnako ako predtým a som rada, že sa mi aspoň v snoch vybavuje živá. vymazať sa z pamäti nedá ale človek sa časom naučí žiť bez niekoho koho stratil. musíme ísť ďalej, čas sa nzastavil a musíme myslieť na tých, ktorí tu zostali. nikdy mi nezáležalo na otcovi ako práve teraz a môj 6 ročný syn mi dodáva neskutočnú silu, energiu a chuť žiť aj naďalej. život musí ísť ďaelj či sa nám to páči alebo nie. keby ma aspoň niekto presvedčil o tom, že maminka o mne vie ako na ňu stále myslím....

In reply to by Anonym (neověřeno)

Lída
24. března 2014
Ahoj L'udka, napsala jsi moc hezký příspěvek,který mi dává naději,že jednou bude možná líp. Maminka mi umřela před 2 měsíci na rakovinu a já se s tím nemůžu srovnat, vím,že je to krátká doba a že třeba za pár měsíců bude zas o něco líp.Mám dvě malé děti, takže fungovat musím, nestraním se ani kamarádkam, zasměju se, ale pak jsou dny,kdy bych nejraději nevylezla z domu a byla jen sama se svýma myšlenkama a vzpomínkama.Taky mám kolem sebe kamarádky,které nemají maminy a s nima můžu otevřeně mluvit a chápou co cítím. V myšlenkách si s ní stále povídám, vím co by mi odpověděla na to či ono. Taky s dětma se snažím o ní mluvit a připomínat si co jsme s ní zažili, i když jsou dost malé, abych uchovala nějakou vzpomínku na jejich super babičku.Taky doufám,že nás máma sleduje a věřím,že něco po životě existuje..

In reply to by Anonym (neověřeno)

Ľudka
25. března 2014
Ahoj Lidka, napísala si to výstižne a krásne. Maminka tiež zomrela na rakovinu a do poslednej chvíle som si nepripúšťala, že by raz mohla zomrieť, hoci jej prognózy neboli dobré už od začiatku. Do dnes je pre mňa nesmrteľná a vo mne stále žije. Treba si nájsť na všetko svoje vysvetlenie, prečo sa to muselo stať a prečo práve jej. Rozhovory s druhými, ktorým tiež zomrel niekto blízky sú veĺmi nápomocné a zvedavé otázky môjho syna tiež. Sama som uverila tomu, čo som mu narozprávala o smrti maminky a tým lepšie to prijal aj on aj ja. Mal ju tak veľmi rád, že ešte aj dnes si vybavuje mnohé zážitky s ňou. Som presvedčená o tom, že aj v tebe závladne čoskoro vnútorný pokoj a budeš svoju maminku nosiť vo svojom srdiečku s ľahkosťou a pocitom vyrovnanosti. Z tvojich slov som vycítila, že sa s tým vyrovnávaš veimi dobre a sama budeš vidieť, že aj detičky budú oveľa viac v pohode, keď ty budeš kľudnejšia a vyrovnanejšia. Prajem veľa síl.

In reply to by Anonym (neověřeno)

petra
3. dubna 2014
ahoj Ludka..pišem Ti aspon tu..po prečitani Tvojich viet..som musela reagovat..citim všetko tak ako ty....az na to..ze zo mna sa stal celkom iny clovek ..neviem akonahle mi prišlo,ze maminu uz neuvidim.nedava na mna pozor...robim veci,ktore by som mozno predtym nikdy nerobila....musim povedat,ze som zacala slobodnejsie žit,pretoze mam pocit,ze mi stale tykaju hodiny a času je malo....na facebooku ako vidis..sa k takymto veciam nevyjadrujem..aj tak by to nikdo nikdy nepochopil a anii nechcel chapat zrejme....nasla som si vela kamaratov ..ktori mi predtym v zivote chybali..lebo som ich ani nepotrebovala...mala ssom toho najlepsieho a to Maminu...ale casom po jej smrti mi doslo aka som sama..ako potrebujem citit lasku,....priatelstvo....a naozaj som to vsetko našla.....nasla som si najlepsiu kamaratkurespektivu cestu k nej .....uzasne si rozumieme..a co je najzvlastnejsie pripomina mi v spravani maminu..aj mamina bola taka blazniva...rada si uzivala zivot a smiala sa....a za dalsie nasla som lasku.....v co som ani nedufala....nebudem predbiehat....neviem ako to dopadne....ale zatial je to krasne...a mamina by bola rad..ze zase citim niečo pekne k niekomu a on mi to opatuje....a som stastna...proste co som nedufala..myslela som si,ze budem zit uz iba ako robot...ale stale citim ako velmi chcem zit...a maminu citim vo vsetkom co robim ..a presne citim ako ty,ze sa na nu vo vsetkom podobam...spravam sa ako ona...smejem sa ako ona..a tak dalej...prajem Vam vsetkym aby ste tiez po case pocitili...len tu lasku k mamine,uz nie velku neutichajucu bolest....a aby ste pocitili chut do života ...a ze snad ako ja citim..ze Vas tou cestou vedie ona...Vasa mamina...ja citim ze ano...neviem preco ...ale viem,ze ona mi dala toto vsetko co mam...radost ,optimizmus..a nakoniec aj ona sama taka vzdy bola..veriim,ze nejakym sposobom zariadila...aby som bola zase štastna.....ahojte .....

In reply to by Anonym (neověřeno)

petra
3. dubna 2014
ospravedlnujem sa za chyby.....
rikina
7. března 2014
Ahoj angel009
viem že by to bolo lahšie keby som mala niekoho pri sebe, o niekoho sa oprieť a hlavne sa na niekom vyplakať. Alebo deti o koho by som sa mohla starať a stále nemyslieť len na ňu. Zatiaľ to šťastie nemám, verím že raz aj to príde, aj keď to už nikdy nebude také aké som si to predstavovala. Že budem s mojou maminkou kočíkovať moje deti, že mi bude pomáhať. Mám súrodencov a aj priateľov, no tí sú preč a ja som zostala v byte úplne sama. My sme dlho žili s maminkou spolu skoro samé, sestry sa vydali ešte keď som bola podstate dieťa a brat robil v zahraničí, prišiel len raz za čas domov. Som rada že jej aspoň sestry dopriali vnúčatá, ktoré k nám dosť často chodili na prázdniny alebo mi ku ním. Teraz sú už dospelé, teda väčšina z nich. Len ja a brat sme jej to nedopriali. Koľkokrát nám vravela že sa ich už ani nedožije a my sme jej na to že čo by nie a však ich má 5 či jej nestačí a podpichovali sme sa. Teraz mi je to tak ľúto, že mala pravdu. Nikdy by ma nenapadlo, že odíde tak skoro. Hlavne keď nebola nejak vážne chorá. Len si myslela že prechladla, keď prišla sobotu z práce. V pondelok jej doktor dal nejaké lieky na bolesť ruky a poslali ju na infuziu na zmiernene bolesti a utorok sme išli na ortopédiu tam ju tiež napichali niečim. Pritom možno mala infarkt, (ževraj naň aj zomrela) na ktorý asi 4 doktori u ktorých bola ani nepomysleli pri bolesti ľavej ruky. A my sme im tiež verili. A v stredu keď mi ju z bytu odvádzala sanitka ležala na zemi pokojná, normálne dýchala ako keby iba spala. Taká bolá pekná a spokojná, ešte hovorila doktorovi, že jej je dobre že ju bolí iba tá ruka, na všetko pokojne reagovala a odpovedala. Ešte som stále verila že sa s toho dostane. Veď iba prechladla. To bolo naposledy čo som ju videla živú. Už nás k nej nepustili, že je to s ňou zle, že robia čo môžu. A v štvrtok ráno nám oznámili najhoršiu správu v mojom živote.Doteraz neviem na čo presne zomrela. Nejdem opísovať s akým chladom nám to oznámili ešte mi nadali keď som sa tam rozplakala, že však sme to mali čakať. Asi preto nemávam zlé sny, lebo som ju videla takú pokojnú a vyrovnanú. Na jednej strane som rada že dlho netrpela, no na druhej sme neboli pripravený bolo to náhle. Nie som schopná to pochopiť. V kuse sa pýtam prečo. Na psychológa mám podobný názor ako ty (pri tom ju mám vyštudovanú, no nie klinickú s tej som mala len semester). Jedine možno v tedy keby si prešiel niečim podobným, že by niekoho blízkeho stratil Ako ti môže pomôcť niekto kto to nezažil. Prvé dni som mávala pri sebe vždy niekoho aspoň na pár hodín. No potom si asi pomysleli že už je toho dosť a už nemám právo smútiť a čoraz menej chodili. A tak som zostala v našom byte sama, teda cez deň, na večer chodí domov brat no ten niekedy ani nepríde, má byt s priateľkou. Tie tabletky si občas dám,bez nich by som to asi nezvládla,zo začiatku častejšie, ale teraz len keď je to fakt neznesitelné. Mám okolo seba rodinu, priateľov no podstate som sama. A príšerne to bolí.

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
9. března 2014
Ahoj rikino,

mně hodně pomáhá chodit mezi lidi a nebýt zavřená doma. Proto jsem přes týden docela OK, protože studuju na vysoké škole a musím opravdu makat, ale o víkendu to na mě vždycky padne, jsem nepříjemná na přítele, brečím, pak se hádáme, je nám to oběma líto. A tak je to stále dokola. Nedokážu se smířit s tím, že ve svých 21 nemám maminku. Hnusím se sama sobě, ale všem ženám, které měli mámu déle jak já prostě závidím. Mám pocit, že všechno důležité ve svém životě mám nejspíš ještě před sebou a s kým jiným bych to chtěla sdílet než se svou maminkou? Nejsem věřící, ale každý den si nahlas říkám, aby mi dala nějaké znamení, že chci aby po smrti něco existovalo. Pokud ne tak je to naprosto zničující pro mě. Chápu tě moc dobře. Také jsem žila spoustu let jen sama s maminkou na malém městě. Sestra byla celá léta někde v zahraničí, bratr studoval v hl. městě a otec pracoval také mimo domov. Byly jsme s maminkou nerozlučitelná dvojka. Proto je mi dodnes líto, že jsem se k ní nechovala vždycky vzorně. Občas jsme měli "ponorkovou nemoc", když jsme byly jen my dvě stále a stále jen my dvě. Nevím, jestli máš tátu, ale pro ženy, kterým otec zůstal a matka zemřela musí být hrozné, když si otec najde jinou ženu. Nedávno jsem se dozvěděla, že dlouhá léta nejspíš jedna žena o mého otce usiluje a všechno mi tak nějak docvaklo a mám hroznou zlost. Představa že se taková ženská nastěhuje do našeho života, vyháže mamčiny věci ze skříně, tak asi do smrti nepromluvím se svým otcem! Láska je pro mě zákon a pokud budu mít manžela a on pak nebude, budu navždy jeho památku uctívat a nějaký další chlap bude vždycky jen číslo 2. Cítím opravdu hlubokou nenávist vůči té ženě, která snad i měla radost, že má máma zemřela. "Mami neboj, já ti budu věrná dokonce svého života. A nedovolím, aby někdo zničil tvé věci, kdyžtak si je všechny sbalím a odvezu k sobě. Nikdo mi nevezme to málo, co mi zůstalo. NIKDO!!!! " jsem tak zoufalá rikino. Už půl roku mi pro případ nouze leží v lékárničce nějaký lék na uklidnění, myslím, že se jmenuje Neurol nebo něco takového, ale mám strach, že když si jen jednou jedinkrát vezmu, že se na tom stanu závislá, nebo že se mi bude chtít hrozně spát a nebudu se schopna soustředit na školu. Můj přítel uklidňováky neuznává, nevážil by si mě....

In reply to by Anonym (neověřeno)

Lenka
9. března 2014
angel009,
mě je 20 a také studuji vysokou školu, přitom bydlím doma sama s tátou který také není příliš samostatný a já se musím starat o vše okolo. Brácha ten už žije s přítelkyní v jiném městě.
Naštěstí mám strašně čipernou a hodnou babičku (tátovu mamku) která nám strašně moc pomáhá a i když to má 25 km tak se za námi snaží jezdit a vařit, pomáhat mi se žehlením atd. jsem strašně ráda že jí mám a když za námi přijede dokážu se s ní bavit o čemkoliv. Nedávno mi dokonce pomohla vyklidit oblečení po mamince ... samozřejmě něco jsem si nechala, ale bylo to strašné :( dávat ty věci pryč...
Také mi pomáhá můj přítel, který se mě snaží vždy někam "vytáhnout". Ale když někdy přijedu na návštěvu za jeho rodinou, strašně mu závidím...
Mám stejné stavy jako vy holky, kolikrát když jdu po ulici a vidím mladé holky s jejich maminkami tak jim závidím a říkám si proč tohle muselo potkat zrovna mojí mladou maminku :(

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
9. března 2014
Ještě bych ti chtěla říct, že je asi dobře, že jsi nakonci maminku neviděla. Není to hezký pohled. Je to věc, které se nezbavíš dokonce života. Každý den vidím jak trpěla, jak nemohla dýchat, jak už nemohla chodit a mluvit a dívala se na mě strašně smutně. Buď ráda, že tvoje maminka neměla žádnou dlouhou nemoc, že dlouho netrpěla, i když ses na to nemohla vůbec připravit. Je hrozný pocit, když víš, že člověk zemře a musíš s tím žít a spát každý den - třeba rok, půl roku,.... Musíš dělat běžné věci, chovat se normálně, usmívat se. Nemůžeš křičet a zešílet z toho a bušením o zeď si polámat ruce a fyzicky si ubližovat, protože máš pocit, že by to vyventilovalo tvou bolest. Takové emoce jsem uvnitř měla a musela jsem je držet vevnitř a chovat se normálně. Nikomu bych nepřála občas nahlédnout do mé hlavy. Myslím si, že mé myšlenky dokážou být hodně černé nebo rudé nebo tmavě šedé a ponuré....nikdy dřív jsem taková nebyla, ale od té doby prostě cítím nenávist vůči komukoliv, kdo mi nezapadá do vzorce: maminka = číslo 1 navždy.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
9. března 2014
Ahoj Angel, já jsem také mamku viděla ten den, kdy umřela....vlastně mi ta hrůzná podívaná obsadila celý mozek,pořád vidím jen toto....tu hrůzu....jak jsme nemohli pomoci....opravdu by člověk řval hrůzou a bezmocí!
Mě také zůstal pouze táta,ale já mám na to jiný pohled....táta je protivný, nervní a protože má jen mě všechno na mě přenáší na ostatní se směje jak měsíček na hnoji...já bych zase uvítala aby si někoho našel....páč si ani neumí vyprat,uklidit,uvařit cokoliv zařídit.....takže místo opory další starosti ach jo,

In reply to by Anonym (neověřeno)

rikina
9. března 2014
Ahoj,
Ja chodím aj medzi ľudí aj pracujem s ľuďmi, no mám dojem že mi to nepomáha. Neviem sa dočkať kedy prídem domov. Keď vidím akí sú bezstarostní, ako sa usmievajú (viem, že každý má nejaké problémy, a možno sú na tom horšie ako ja, no nemôžem si pomôcť). Ja veľmi málo dokážem skrývať svoje emócie, a to je chyba. Medzi ľuďmi mi býva často horšie ako keď som sama. Si ešte veľmi mladučká, ja som si myslela že v tom veku som ešte dieťa. A deti mamu potrebujú najviac. A ja si ako dieťa pripadám v mojich 34. Tiež ju ešte stále potrebujem. Otca mám a odišiel od nás keď som mala 13, to bolo to najlepšie rozhodnutie čo mohol urobiť. Až potom moja maminka začala konečne žiť. A keďže sestry už boli vydaté , zostali sme s maminou len my. No žilo sa nám ľahšie ako predtým. No otcovi som odpustila, lebo aj moja maminka mu odpustila už dávno. Teraz som s ním občas v kontakte, aj keď ja si s ním nemám čo také povedať, ale s bratom volá skoro každý deň. Tiež ho zasiahla jej smrť. Je na tom dosť zle zdravotne a asi si uvedomil že okrem nás nikoho už nemá. Ja som dosť veriaca a verím že mojej maminke je už dobre, no asi som sebec, keď ju tu chcem mať pri sebe v tomto hroznom svete. Niekedy zo začiatku som mala pocit že je pri mne, vtedy som sa aj ja cítila pokojnejšia. Tiež ju prosím o nejaké znamenie. Aj sa stalo pár krát niečo čo sa nedá logicky vysvetliť, ale skôr niekomu z rodiny ako mne. Možno preto že som moc zahlbená do smútku a nedokážem to tak precítiť. Viem že tam z hora sa na nás díva, a určite je smutná ako sa trápim no nemôžem si pomôcť. Máš pravdu asi by som mala byť vďačná za to že som ju nevidela trpieť, no niekedy si poviem že radšej by som sa o ňu starala v chorobe a bola by nádej že sa s toho dostane. Len pre ňu by to bolo hrozne utrpenie a to by som nechcela. Ja mávam tiež čierne myšlienky, ale nenávisť nedokážem cítiť. Len smútok, sklamanie, ľútosť a nekonečne otázky prečo sa to stalo práve mne. Maminku už nikto nenahradí. Vždy bude len jedna, či je ešte tu alebo už tam hore. Aj mne je ľúto že som sa k nej nesprávala vždy tak ako som mala Teraz ju stále prosím o odpustenie no už je neskoro, ale určite mi odpustila, len mi to už nestihla povedať. Mne neurol pomáhal, ale nikdy som ho neužívala pravidelne, no bez neho by som sa prvé dni asi ani tú hodinu dve čo som spávala nebola spala. A pohreb už sním som mala problém zvládnuť, sestra opadávala, tá si ho nedala a to nebola tak naviazaná na maminku ako ja. Aj teraz si ho občas dám, hlavne keď som v noci sama doma. Vtedy mám príšerný strach s každého zvuku, no to som mávala aj predtým, len teraz to tak viacej vnímam. Skúšala som aj prírodné varianty no mne moc nezaberali. Každý jeden deň sa učím žiť bez nej no nejak mi to stále nejde. Snáď raz, to dokážem aby mohla si tam hore povedať že je na mňa hrdá. Ľúbim ťa maminečka.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Kamila
19. března 2014
Upřímnou soustrast Vám všem :( . Je to měsíc co mi umřela maminka,tak vím co prožíváte i když jsme rok bojovali s rakovinou a do poslední chvíle si myslela,že jí porazíme,tak mi nakonec řekla ,nech mě odejít a odešla,ale já jí nechtěla nechat odejít,Byly to 3 hodiny nejhorší v mém životě,kdy mi maminka v bolestech umírala a já to nepoznala.Byla tak nádherná a vypadalo to,jako by měla teplotu tváře červené,ale teplotu neměla její lékařka mi řekla,že jí asi praskl nádor a tělo to nestačí zvládat at jí nechám umřít ,bude to prý lepší pro ní i mě,ale já nechtěla,chtěla jsem aby jí pomohla a odvezla jí do nemocnice.Doktorka mi řekla,když jí odvezou,tak umře,at jí nechám doma já jí prosila,aby jí dala injekci proti bolesti,ale maminka nechtěla a řvala bolestí dál a pod okny řvali psi.Sanita jí pak odvezla do nemocnice a do 2 minut umřela.Hrozně jsem si vyčítala,že jsem jí poslala pryč a tím ji zabila.Psychicky jsem se složila a stále jí tu cítila,až mi pomohl jeden přítel ,který mi řekl,že jí musím nechat jít při zapálené svíčce jí za vše poděkovat, poprosit za odpuštění a odpustit,aby její duše v klidu šla dál.Nevěřila jsem tomu a myslela si o něm,že se asi zbláznil,ale nakonec jsem to udělala a možná budete myslet,že jsem se zbláznila já :D .ale pomohlo to .Bylo to nádherné,nejdřív bolest u srdce a pak hrozná úleva,až klid bála jsem se toho klidu,nedá se to ani popsat.Možná Vám pomohou tyto stránky,jako mě a pochopíte,že se to mělo stát,aby naplnila své poslání.Přeji Vám krásný den a maminka bude vždy s námi a je hlavně v nás

http://www.moje-pravdy.cz/moje-pravdy/pravdy/o-zivote-a-smrti/762-pravda-o-pirozene-smrti-aneb-co-se-dje-s-dui

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
19. března 2014
Kamilo,přijmi upřímnou soustrast.Jak to tady všechno popisuješ,vracím se o tři roky zpátky.Chápu,my všichni chápeme,jak ti je,ta bolest je strašná.věř,že zase jednou bude líp.Drž se,hodně sil...
angel009
6. března 2014
A také vás i měsíce a roky po odchodu milované maminky pronásledují zlé sny? Mám pocit, že to nikdy nepřestane a možná ani nechci, aspoň je se mnou, objevuje se mi....takže prožívám stále dokola totální psycho, ale začínám už být proti tomu odolná, a jak jsem řekla, bylo by mi líto, kdybych ztratila její tvář. Děsím se dne, kdy si nebudu umět vybavit hlas nebo gesta nebo úsměv. To je to nejhorší. Přijít o vzpomínky by bylo strašné....

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
7. března 2014
Ahoj Angel a ostatní.Napsala jsi to hezky.To,že už umíš být i veselá je normální a jsi na dobré cestě.A věř,že těch dnů bude přibývat.Bolet to bude vždycky,jen ta bolest bude jiná.Normální bude i to,že třeba za pár měsíců budeš zase úplně na dně.I já bývám a to už jsou to 3 roky.Nic už nikdy nebude jako dřív.I mě dneska pronásledují zlé sny.Ale pořád vidím mamky úsměv,pořád cítím,jak voněla...V něčem jsi možná dokonce už dál,než já,dodnes nemůžu mít nikde její fotku .Drž se Angel,i vy ostatní.

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
7. března 2014
Ahoj Misho,
já ty fotky potřebuju mít, mám pocit, že mám tak všeobecně horší dlouhodobou paměť a mám hroznou hrůzu z toho, že časem zapomenu. Proto občas listuju fotkama, nebo si pustím video, jak se smála. Pak sice samozřejmě brečím a říkám sakra, ještě jsi nemusela odejít, občas i řeknu "mami, jsem hrozně sobecká a vím, že se to nesmí, ale vrať se mi, ukaž se mi, chci jen vědět, že jsi někde šťastná". Byla to moje modla a největší láska a bije se ve mně strašně moc emocí. Strašně si přeju, aby vše bylo jinak, aby třeba jen odjela někam do ciziny, klidně mě opustila, ale abych věděla, že někde žije a je šťastná. Ta myšlenka že už nikde není je hrozná. Některé věci z hlavy nevymažu a noční můry mě nepřestanou provázet. "Maminko, udělala bych to znova, pro tebe cokoliv, jsem ráda, že jsem s tebou mohla být celou dobu a nemusela jsi být v nemocnici." Umírat v nemocnici bych nechtěla, ta představa, že umírám a vedle mě v místnosti leží další lidi a cizí..hrozné..Mám pocit, jakoby si Bůh lidského života ani nevážil. Jen tak vše zničí, člověk zmizí. Skoro si občas říkám, jestli nebyl jen hezký sen, mít tak úžasného člověka ve svém životě. Někde jsem četla, že nezáleží na tom, jak dlouho ti lidé s námi byli, ale že se vůbec tak svělí andělé v našem životě ukázali. a je to pravda. vždyť já jsem vlastně šťastný člověk. Moje maminka mi dala lásky tolik, že z ní budu čerpat navždy...
angel009
6. března 2014
"Dobrý" večer,
je to už 6 měsíců, co tu maminka není. Mám všude její fotky po bytě. A po celou dobu svého truchlení sleduji, jak se ono truchlení proměňuje. Na začátku to bylo hrozné, pořád jsem brečela, neviděla jsem smysl života, byla jsem neustále fyzicky nemocná, protože to neustálé brečení mě hrozně oslabilo. Pak jsem si ale řekla, že pokud se nedám do kupy, tak onemocním hůř a už to nepůjde vrátit a to by maminka nechtěla. Snažila jsem se myslet na to, co by chtěla ona. Vnímat to že jsem naživu zodpovědně. Nosila mě v břiše, porodila, vychovávala mě. Vím, že jí hodně dlužím. A jelikož už tu není, tak jí to musím vrátit skrz svůj život. A tato myšlenka mi hodně pomohla a postupně jsem za těch X měsíců změnila spoustu náhledů na život, začala jsem se zajímat o věci, o které jsem se dřív nezajímala. Tak to byla fáze, kdy jsem se soustředila hlavně na sebe a přestala jsem brečet. Pak bylo i pár dnů kdy mi bylo vyloženě dobře a snažila jsem se na nic zlého nemyslet a k ničemu se nevracet. To mi pomohlo se trochu psychicky a hlavně fyzicky zotavit. Ale teď po 6 měsících mám dojem, že se mi některé věci vrací zpět. Během dne mi vyskakují vzpomínky, občas slyším v hlavě, co by mi říkala, když něco dělám špatně, jindy si zase říkám:"mami, za těch 6 měsíců jsem ušla obrovský kus svého života. Jsem jiná. Naučila jsem se být ve svých mladých letech samostatná. Dokázala jsem to a to...." a pak si říkám, co by na to asi řekla. Asi by byla šťastná, že jsem rozumná a že vím, že musím jít dál. ALE NAVZDORY TOMU...jsou dny, kdy bych se rozbrečela i v tramvaji, dny kdy jsem děsně hnusná na své okolí, kdy nevidím smysl života, kdy si říkám :" mami, sakra vrať se mi", "mami, řekni že jen spím, že to je jen zlý sen". Pochopila jsem, že člověk nikdy nebude 100% šťastný a že vždy docení věci, kterých si nevážil až s odstupem času, a pak lituje. Kolik času člověk promrhá nespokojeností ze svého života, a pak až je hůř, tak si uvědomí, jak skvěle se měl. Navždy mi bude moje milovaná maminka chybět. Byla tak moudrá, laskavá. Nikdo mě už nikdy tak v životě nepodrží, nikdo mi neporadí, tak jak ona to uměla. Prostě teď žiju tak, že jsem jednou dole a jindy nahoře. Jeden den se směju a druhý den si uvědomím, že nemám důvod se smát. A hlavně nesnáším, když okolí se tváří jako že život jde dál. Jde, ale nikdy už nebudu kompletní, nikdy už mi nic nezahojí tu nepřestávající bolest. Ztráta je se mnou každou sekundu mého dne, vím že tam někde vzadu v hlavě mi neustále bliká kontrolka "maminka", i když dělám normální běžné denní věci, které prostě musím dělat, aby se mi život nesložil jako domeček z karet úplně. Napište jestli se cítíte podobně. M.

In reply to by Anonym (neověřeno)

rikina
7. března 2014
Ahoj, 6 mesiacov je krátka doba, ja to cítim tak isto a už vyše 9 mesiacov. Tiež som si povedala že musím isť ďalej že by to moja maminka, chcela, no zostalo iba pri slovach. Ja som za tú dobu čo tu nie je mala možno jeden dva dni, keď som si povedala že musím isť ďalej, aby bola maminka na mna hrdá, že budem žiť kvôli nej. No a stále som neprišla na to ako to urobiť. Tiež pri všetkom čo robím, v práci, stále myslím na moju milovanú maminku. Vôbec v ničom nenachádzam zmysel. Plačem všade kade chodím. Už sa aj hanbím chodiť tak po vonku ale nemôžem si pomôcť, koľkokrát sa aj v práci rozrevem. Asi som už není normálna. Tiež mám jej fotky po celom byte, dokonca spávam s jej fotkou v ruke. Každý večer dúfam že sa zobudím a ten hrozný sen skončí a ona tu bude so mnou, uvaríme si kávu, porozprávame sa a ja ju obíjmem a už nikdy nepustím. A prosím nech sa mi o nej aspoň sníva. Zo začiatku sa mi častejšie, teraz je to čoraz menej, ale ďakujem za každý jeden sen čo sa mi v ňom aspoň na okamih mihne. Ale zle sny nemávam. No zle spávam dosť často sa budím a v kuse myslílm len na ňu. Tá bolesť nikdy neprestane, hovorí sa že sa časom naučíš s tým žiť, no zatial stále nežijem iba prežívam. A tá bolesť je čoraz silnejšia. Myslela som že po toľkých mesiacov to bude lahšie no nie je to tak. Máš pravdu až keď sa niečo taketo stane človek si uvedomí, že predtým bol podstatne šťastný a to pri tom aj s maličkosti som si robila starosti. No už nikdy si nebudem vedieť vychutnávať život ako predtým, to že ťa urobilo šťastným už len to že ráno zasvietilo slnko asi už nikdy nezažijem. Nedokážem sa ani zasmiať zo srdce, keď sa usmejem je to usmev cez slzy. Bez nej som úplne zlomená. Kvôli nej by som to chcela dokazať, no na druhej strane kvôli nej by som chcela isť za ňou. To prvé by ju asi potešilo viac a ja sa budem snažiť to nejako zvládnuť. Verím maminka že pride ten čas a ty budeš na mňa hrdá. Ľúbim ťa.

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
7. března 2014
Ahoj rikino,
je důležité vedle sebe mít nějakou podporu, třeba manžela. Máš manžela? Ten by tě mohl podpořit. Já bych to bez přítele nezvládla. Asi bych nikdy nepřestala brečet, kdyby mě nikdo neobejmul a neřekl, že tu mám přece ještě jeho a naši společnou budoucnost a jednou založíme vlastní rodinu. Opravdu mi pomohl. Ale teď mám pocit, že po 6 měsících už mu ty mé nálady lezou na nervy. Podle něj bych už měla být se vším srovnaná, takže když jsem na něj nepříjemná, tak už mě nedokáže tak omluvit. To mě mrzí. Chlapi nikdy nepochopí, že máma bude navždy číslo jedna. A hlavně ti chlapi, kteří stráví se svou mámou denně hodiny na telefonu povídáním mnohdy o nesmyslech a nám pak říkají, že nechápou proč jsme tak smutné a protivné, vždyť všechno je přeci v pohodě. Kvůli tomu mám občas fakt zlost. Občas si říkám:" však ty jednou taky pochopíš jaká je to bolest". Ale pak si řeknu, že jsem zlá a že bych nepřála nic tak hrozného zažít. Moje nálady vypadají asi tak, že několik dnů jsem v pohodě a všelijak potlačuji smutné myšlenky, takže se to ve mně jen nakumuluje, a pak stačí malý podnět, a rozeřvu se jako želva a hrozně nahlas, ale pak to zase ustane a jsem OK. No asi je potřeba ventilovat své pocity. Není zdravé negace v sobě zadržovat, to pak v budoucnu může způsobit těžké nemoci....A co se týče těch těžkých snů, myslím si, že člověk který neviděl svého milovaného v tom nejhorším asi noční můry mít nebude, protože si to nedovede představit...A byla jste u psychologa? Já se na to necítím povídat si s cizím člověkem - psychologem, který pak přijde domů a hned zavolá své mámě a bude jí říkat:" hele já dnes měla jednu pacientku, chudinka už nemá mámu, hele mami, já jsem tak ráda, že tě mám...bla bla" Šla bych jen k někomu, kdo neměl život lehký a je na stejné vlně...proto jsem se psychologům vyhla a poradila si i bez prášků na uklidnění. Perfektně zabíra MAGNE B6!!!! Když cítím, že na mě leze brečící nálada, honem si vitamín zapiju, vždy mě uklidní. Nebo také Red bull, ale to je míň zdravá alternativa..

In reply to by Anonym (neověřeno)

Markéta
  (kontaktovat autora příběhu)
14. dubna 2020
dobry vecer, muzu se zeptat jak jste na tom po letech? mne nyni moje maminka umira, i kdyz jedna moje cast tomu neveri jina moje cast uz proziva jak odchazi, lekari nam nedali zadnou nadeji jen nadeji par dnu mozna tydnu. Mam takove zachvaty bolesti, ktere nejdou popsat slovy. Je mi uz pres 40, v zivote a praci ted funguju, jen diky detem, protoze nechci dopustit aby musely zazivat zhrouceni sve mamy, manzel je mi take oporou, muj tata je take zatim statecny, takze i vim jak velke stesti mam, ze mam tyhle lidi kolem sebe. Ale myslim ze to citim stejne jako vy, tohle nikdy nepreboli, cely dalsi zivot mi bude chybet, tak jako mi uz chybi ted, kdyz odchazi. Vzdy v mem zivote byla, od prvniho dne, tolik let i kdyz jsme si zily kazda po svem vzdy jsme vedely ze tu jsme obe. Nevim jak se s tou bolesti da zit, asi jen zit s tou bolesti a nenechat se ji roztrhat abych tu mohla byt pro moje deti a par dalsich lidi ktere taky tak miluju? Tolik ji miluju navzdy, proc jsem si uvedomula jak moc a uplne ji miluju zcela az ted kdyz odchazi? Proc me kazda vzpominka na to co jsme spolu prozily trha na kusy a mam pocit ze to nezvladnu a umru zalem?

In reply to by Anonym (neověřeno)

AEM
  (kontaktovat autora příběhu)
1. dubna 2024
Dobrý večer, dnes je to dva měsíce, co mi odešla maminka. Odešla, v požehnaném věku, jak mi mnohý řekne, ale bylo to náhle. Velmi. To, co jste napsala (I když před pár lety) je jako bych to řekla sama. Snad naprosto vše, co píšete, citim naprosto stejně. Vím jen jednu pravdu. Maminka mi chybí. Chybí tak, že nelze slovy vyslovit. A vždycky bude. A vůbec nic s tím nelze udělat. Zoufale hledám odpovědi na něco, co odpověď nemá. A vyskočil mi Váš příběh. Tak píšu, i když nevím, zda si to přečtěte.
anička
3. března 2014
Před rokem jsem měla za sebou poslední víkend se svojí maminkou. Byla ještě v Motole, koukaly jsme spolu na Vraždy v Midsomeru, ten seriál měla moc ráda. Ležela jsem s ní v posteli, tulila se k ní. Hladila a pusinkovala. Jako bych věděla, že to je naposledy. Už byla hodně utlumená morfiem, tak pospávala. Ale i tak jsme si i povídaly. Řekla mi pár posledních věcí, na které do smrti nezapomenu.
V pondělí (dnes) před rokem jsem za ní šla naposledy do nemocnice, v úterý (zítra) jí převážely do hospice. Ještě si přála, abych jí přinesla dortík s borůvkami. Už ho ani nesnědla, tak moc byla slabá. Pořád se mi to vrací, musím na to myslet.
Ani nevím, jak ten rok uběhl. Moc mi chybí!!!!!!!
Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
1. března 2014
Dnes jsou to přesně tři měsíce co mi mamka umřela....byl to pátek...odpoledne jsme za ní byli s tátou v Motole a doktorka(jediná, kterou jsem za tři týdny konečně dohnala) řekla, že je to poslední víkend....
šli jsme domů...táta byl u nás...........ve čtvrt na deset zazvonil telefon.................tady nemocnice Motol, musíme Vám oznámit................................mami, tak moc se mi stýská!!!!!!!! Miška

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
2. března 2014
Míšo.je mi tě líto,vím,jak se cítíš,všichni to víme.A u tebe je ta bolest navíc hrozně čerstvá.Drž se..,jsme s tebou

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
2. března 2014
děkuju Misho!!!!
Anicka
26. února 2014
Zdravím všechny. Čtu si Vaše příspěvky. Jsem na tom stejně. Taky nesnáším staré lidi. Proč tu oni jsou a moje maminka ne? Pořád to nechápu. Dnes je to přesně rok, co jsme mamku odvezli do špitálu, odkad se už nevrátila. Navíc by dnes měla 62. narozeniny. Od rána je mi zle, pláču. Vybavuju si ty poslední dny před rokem, co jsme si s mamkou říkaly, jak byla silná a já slabá. Moc mi chybí, každý den, každou hodinu, minutu. Je to hrozný, uvědomit si, že už se ke mně nikdy nevrátí. Držte se!

In reply to by Anonym (neověřeno)

angel009
6. března 2014
Ahoj Aničko,
přesně tak se cítím. Vidím staršího člověka a mám zlé myšlenky. Říkám si sakra, jaktože moje mladá krásná maminka už tu není a oni ano? Ale tyto myšlenky jsou zlí a nesprávné. Nebo když vidím paní, která by mohla být v letech mé maminky a vypadá tak vesele a svěže, tak skoro závidím, že je tak zdravá. Vždyť moje maminka měla ještě tolik super věcí před sebou. Chtěla jsem jí vše co do mě vložila vrátit, aby mi šla jednou na svatbu, viděla moje děti. Už neuvidí ani můj jediný úspěch, ani prohru. Teď bych se spíš zeptala žen, jejichž muži ještě mámu mají...nežárlíte na ně? Váš přítel/muž se hodiny vykecává se svou mámou na telefonu (a řeší s ní kraviny nebo se s ní dokonce hádá) a vy nemáte komu zavolat? tak tak se cítím já.
darina
24. února 2014
Ahojte všetci, čo ste zúfalí ako ja, píšem sem občas, vyrozprávam sa vám, ved mám len vás, nikto iný to nevie pochopiť. Každý den bojujem so sebou, lebo sa mi nechce žiť, ale bojujem lebo mám deti. Podľa mna sa ja nikdy nezmierim, s tým, čo sa stalo, pretože ja som taká slabá a veľmi citlivá. Na druhej strane som odporná a hnusná, lebo nenávidím staršie ženy než bola moja maminka, ved aj ona by tu mohla byť ešte s nami. Ale nie je asi som si zaslúžila túto ukrutnú bolesť neviem prečo, moje kamarátky sú také šťastné, že majú rodičov, strašne im závidím. Ano závidím a zároven aj nenávidím všetky staršie ženy. Moja bolesť sa nikdy nezmierni. Nikdy to nepochopím prečo sa to muselo stať práve mojej maminke. Dievčatá napíšte mi niečo, či aj vo vás je nenávisť alebo len ja som taká odporná.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
  (kontaktovat autora příběhu)
25. února 2014
Nejsi odporná...myslím, že tuhle závist máme v sobě všichni kdo zažili odchod blízkého člověka....já to také pořád v sobě řeším....ale vyřešit to nelze...

In reply to by Anonym (neověřeno)

Petr
25. února 2014
Ahoj Darinko,

Moc Tebe i ostatní zdravím. Chci se zeptat, jak se máte, ale to je myslím jasné..

Naprosto Tě chápu, cítím se podobně a vůbec nevím, co s tím. Vlastně Tě tady chápou určitě všichni. Vůbec nejsi odporná či tak něco, naopak jen ukazuješ, jak moc jsi maminku milovala. Řeči nezkušených lidí o tom, jak vše čas opraví, či jak je člověk "příliš citově někomu nakloněn" jsou hlouposti. Ptám se každý den, co je smysluplného a spravedlivého na tom, když naši nejbližší, nejhodnější a nejpokornější odcházejí (a často tak strašným způsobem, který nám nechá jen díru na srdci). Nevím, proč to tak je. Přineslo mi to pouze jedno - kráčím jak mumie světem a pokorně přemýšlím o životě, smrti. Žiji vlastně jen ve vzpomínkách. Vím, že bych dal zbytek života za možnost vrátit se na pár dní zpět...Těžko se hledá jakákoliv motivace, radost a úsměv. Ale věř tomu, že nejsi sama. Máš děti, které Tě sice v tomto nepodpoří a nechápou, ale jednou to budou ony, které budou stejnou lásku cítit k Tobě tak, jako Ty jsi cítila k mamince. Bohužel náš mozek nám neumí vkládat zkušenosti dříve než je prožijeme, takto často si uvědomíme, co jsme ztratili, až je to opravdu pryč. Maminka by na Tebe určitě byla hrdá, že se staráš o děti a snažíš se to zvládnout. Drž se. Chci věřit tomu, že se s maminkou i bráškou někdy sejdu. Chtěl bych v to moc věřit....Jdu zapálit svíčky a všechny vás moc zdravím.

In reply to by Anonym (neověřeno)

rikina
25. února 2014
Ahoj Darinka, tiež som na tom podobne ako ty. Aj ja už 9 mesiacov bojujem sama za sebou, len ja nemám deti a súrodenci sú preč tak som v byte sama. Každý jeden deň sa pýtam prečo tu zostávať, hľadám zmysel, no zatiaľ som ho nenašla. Jediným zmyslom bola pre mňa moja maminka. Môj život odišiel spolu s ňou. Som iba tieň čo robí všetko bez nejakej radosti, všetko robím len z povinnosti. Takto ďalej už nevládzem. Chýba každú jedinú sekundu. Tiež si hovorím že som bola potrestaná, že to bola moja vina, keby som bola lepšia ešte by to bola. Tú bolesť čo prežívam by som nepriala ani najhoršiemu nepriateľovi. Aj ja závidím kamarátkam ich mamy, alebo keď začujem v obchode či v autobuse rozhovor kde nejaká staršia žena hovorí že ide za svojou mamou, vždy mi príde ťažko. A keď vidím babky ako sú utrápene životom, podopierané paličkou a moja mamina ešte pracovala nebola nejak vážne chorá a odišla tak náhle. Stále sa pýtam sa prečo práve ona, kde je ta spravodlivosť, ani pripraviť sme sa nemali čas, ešte toľko som chcela s ňou zažiť. No nenávisť necítim, nikomu nič zle neprajem, len mi je hrozne ľúto ako to funguje, že spravodlivosť neexistuje, že zomierajú tí čo ešte nemajú. Nikdy nepochopím prečo sa to stalo, nikdy sa s tým nezmierim, tá bolesť je čoraz väčšia a ja neviem do kedy to tu bez nej vydržím.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Misha
26. února 2014
Ahoj Darinko a všichni.Cítím to stejně jako vy.Žere mě závist k těm,co ještě mají mámu,bydlím 20 metrů od domova důchodců a denně vidím z okna desítky starých lidí,kteří by už tady možná i rádi nebyli.Mamčin otec ještě žije,je mu 89 let,pochoval už 2 dcery a manželku,takže si trápení užil taky dost.Sám říká,že ho to tady už nebaví a to je na svůj věk soběstačný a čilý.Všem vám hodně sil.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Helena
26. února 2014
Ahoj Darinko a všichni ostatní co přispívate, mě je tak smutno, že někdy myslím,že už ten smutek neunesu a půjdu k mamince, opustila mě před rokem a smutek po ní je stále horší a horší.Dnes jsem byla v nemocnici, se synem,procházela jsem chodbami a nestačila se divit,co opravdu starých lidí jsem zde potkala, sotva,že třeba chodí a stále bojují o svůj život.Moje mamka odešla když jí bylo 64let a byla plná života a během týdne tu nebyla,Také se ze mě stala zrůda, která staré lidi nesnáší i když oni za nic nemůžou, dopadlo to tak,že nesnesu ani manželovi rodiče, tak se mnou odchod mámi zamával,je ze mě zlý člověk,ale už s tím nic neudělám.Vždy si říkám, musíš žít pro děti a přitom myslet na maminku aby na tebe byla tam nahoře pyšná.Přeji všem hodně sil, lidi hlavně se držte.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Petr
27. února 2014
Ahoj všichni,

Dnes mám takovou depku, že si to snad opravdu někde hodím. Nulová motivace, bez energie, raději chcípnout. Sedím jako trouba v práci, zírám hrozně unavený do monitoru a říkám si, proč proboha je svět tak nespravedlivý a proč jiní své rodiče mají, proč hodní odcházejí.....Nemám ani sílu kolegovi vysvětlovat, že má být rád, že mámu má (zbytečně na ní ječí do telefonu)...Většina lidí si toho neváží.......Proč má maminka odešla tak náhle....Vidím to jak dnes, kdy mi máma udělala přesně před rokem na mé narozeniny radost, přestože žádné takové svátky neslavím. Bylo nám tak dobře, měl jsem z ní tak dobrou náladu. Měla ráda ovoce, tak jsem jí zajistil překvapení v podobě asi třiceti druhů ovoce. Večer budu jen smutně koukat na kytku, kterou jsem jí dal a která jí přežila.....Přestože se snažím být realistický, a vím, že smrt je součástí života, nemůžu a nechci akceptovat, že odešla tak brzy a že tu prostě není. Upsal bych duši ďáblu, abych jí měl zpět. Nikdy to nebude lepší. Držte se.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Michaela
27. února 2014
Ahoj Petře, také mívám tyto stavy...troufám si říci,že všichni co sem přispívají.....je to jako na houpačce...dolů...dolů...dolů a jen malinkatý kousek nahoru....dolů..dolů, někdy si říkám,že když mě cizí lidi vidí např.v tramvaji,musí si myslet,že jsem vrah...tvářím se vražedně a nenávistně....ach jo,všichni to zvládáme jak umíme,ale bohužel to zvládat neumíme!!!!
Misha
14. února 2014
Ahoj holky,tak jak to zvládáte?Já nic moc,vzhledem k tomu,že se po 22letech závislosti snažím přestat kouřit, Nekouřím měsíc a je to fuška.Tak jsem ještě nervnější,protivnější a přecitlivělejší.Já už řvu i u reklam.A to jsem nikdy cíťa nebyla.
Misha
14. února 2014
Ahoj holky,tak jak to zvládáte?Já nic moc,vzhledem k tomu,že se po 22letech závislosti snažím přestat kouřit,Jsem Nekouřím měsíc a je to fuška.Tak jsem ještě nervnější,protivnější a přecitlivělejší.Já už řvu i u reklam.A to jsem nikdy cíťa nebyla.