dominik
3. května 2023
Truchlení

Zivot neni vubec spravedlivy

Arogantni ,samolibi lide jsou tady vecne.Fajn lide jsou po smrti,presvedcuji se o tom denne.Vim,ze na to neni odpoved,ale chtel jsem to napsat.Jeden clovek mi rekl kolobeh zivota nezastavim.Jestli kolobeh zivota ma fungovat tak,ze 50 leti lide jsou pryc,stoleti jsou tady .Tak takovy kolobeh opravdu neni fer.Hlavne lide co za neco stoji jdou opravdu brzy.Nekdo mi rekl,ze smrt nejblizsiho prejde.U me je to pres 2 roky,vadi mi to jako by se to stalo vcera.

Hanny
  (kontaktovat autora příběhu)
21. května 2023
Dominiku myslim ze uz jsme si par radek napsali a sdelili tolik svych pocitu,ano davam vam za pravdu uz ponekolikate,manzel odesel pred dvema lety a,bolest je stejna snad horsi,jeste jsem manzeluv odchod neprijala a po pravde,asi nikdy neprijmu,mate pravdu kolem nas je tolik zlych, bezcitnych ,bezohlednych lidi.....taky si kladu otazku proc muj manzel byl hodny,starostlivy,kazdemu pomohl....odpoved nikdy nedostaneme....boli to a trapi nas to,placu kazdy den ale nic nezmenim,Dominiku verte ze nase bolest je velika,ale take verte ze hodne nas proziva neskutecnou bolest nad ztratou deti nekdy i vice deti bez ohledu na vek,odchody nahle,odchody zavinene bezohlednymi lidmi,verte ze prispevky techto lidicek mi trhaji srdce i presto ze si nesu bolest vlastni ....jsou to smutne pribehy lidi kteri se vzajemne podporuji a davaji si silu ten smutek a bolest prekonat,je nas hodne kazdy den je nekdo dalsi nestastny ze ztraty milovaneho,vim ze vasich bolest to nezmirni,to ne ale kazdy z nas ma stejnou otazku proc ten nas ktereho jsme tolik milovali....

In reply to by Anonym (neověřeno)

dominik
21. května 2023
Nejhorsi je,ze z lidi po smrti zrejmne nezbylo nic.Dost lidi rika,ze duse je nesmrtelna,ale opravdu nevim jestli opravdu je.I kdyby, se mnou neni.
Hanny
  (kontaktovat autora příběhu)
21. května 2023
Dominiku myslim ze uz jsme si par radek napsali a sdelili tolik svych pocitu,ano davam vam za pravdu uz ponekolikate,manzel odesel pred dvema lety a,bolest je stejna snad horsi,jeste jsem manzeluv odchod neprijala a po pravde,asi nikdy neprijmu,mate pravdu kolem nas je tolik zlych, bezcitnych ,bezohlednych lidi.....taky si kladu otazku proc muj manzel byl hodny,starostlivy,kazdemu pomohl....odpoved nikdy nedostaneme....boli to a trapi nas to,placu kazdy den ale nic nezmenim,Dominiku verte ze nase bolest je velika,ale take verte ze hodne nas proziva neskutecnou bolest nad ztratou deti nekdy i vice deti bez ohledu na vek,odchody nahle,odchody zavinene bezohlednymi lidmi,verte ze prispevky techto lidicek mi trhaji srdce i presto ze si nesu bolest vlastni ....jsou to smutne pribehy lidi kteri se vzajemne podporuji a davaji si silu ten smutek a bolest prekonat,je nas hodne kazdy den je nekdo dalsi nestastny ze ztraty milovaneho,vim ze vasich bolest to nezmirni,to ne ale kazdy z nas ma stejnou otazku proc ten nas ktereho jsme tolik milovali....
Henrieta
4. května 2023
Dominik, je to tak, život nie je fér. Ja vás chápem dobre, viem, že cítite smútok za zosnulými, tak to mám aj ja. Mne mamka chýba každý deň, nič jej nemôžem už povedať. Najhoršie je, že by som sa jej potrebovala zdôveriť a ona tu nie je. Svine si žijú. Ja som prišla 2x o zamestnanie, teraz som doma a stále uvažujem, že by som niektorých ľudí prizabila, hlavne tých, čo mi ublížili. Už počítam minúty kedy budem s mamkou. Život niekedy nestojí za nič. S pribudajúcim vekom to na mňa všetko dolieha. Henrieta

In reply to by Anonym (neověřeno)

dominik
4. května 2023
Pani Henrieto,tusil jsem,ze napisete zrovna vy.Reknu vam,ze me nic netesi.kdyz uz tady tatka neni.Skoro ani nespim. Jak uz jsem jednou psal,co kdyz se s mamkou nesetkate? Pral bych vam to.Jesli uz mrtvi nikde nejsou,tak postradam smysl zivota.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Alena
5. května 2023
V životě se má člověk určité věci učit , především lásku, moudrost,.. někdo se naučí dřív, nebo to má už z minula v sobě, jiní jsou teprve v 1. třídě a ne a ne se naučit, proto tu musí být déle. Pak někteří co už umí, tady mohou být a pomáhat ostatním. Mě to dává logiku, proto ti dobří většinou odejdou dřív. Učte se, chápejte, netrapte se, nemá to smysl. Žijte jak nejlépe umíte.

In reply to by Anonym (neověřeno)

domink
10. května 2023
Pani Aleno,vy verite,ze zesnuli nekde jsou? Ze jen tak nezmizeli?

In reply to by Anonym (neověřeno)

Alena
12. května 2023
Tělo ne, ale to co je uvnitř nezmizí, energie je tu stále. Někdo to nazývá duše, nebo skutečné "já". Jsem tomu nakloněna víc, než teorii, že vše někam zmizí. Existují pro nás nevysvětlitelné věci, které tomu odpovídají. Jenže lidstvo není na takové úrovni, aby toto mohlo vědět, snažili by se do celého procesu zasahovat a to je nežádoucí, ani to nelze naštěstí.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Henrieta
12. května 2023
Dominik, chcem vám ešte napísať, že som sa vo svojom živote stretla so zlými ľuďmi a to ani neboli starí ľudia. Skôr mladí ľudia bývajú tiež zlí - napríklad som mala 2 nadriadených, ktorí boli vo veku od 40 - 50 rokov a boli dosť krutí, vyhodili ma z práce, pretože som bola PN a pritom som mala všetko zdokladované ako bolo treba. Mala som v rodine aj starých ľudí, napríklad krstní rodičia mojej mamky - dožili sa 90 rokov, ale oni boli veriaci ľudia a boli milí a láskaví. Ja súdim ľudí podľa povahy a ako hovorím, zlí vedia dnes byť aj mladí ľudia. U tých starých ľudí, ktorých mám ja vo svojom okolí skôr vidím lásku. Bývala oproti mne jedna stará pani, dnes je už na vozíku, je veriaca a je to dobrá žena. Takže hodne závisí asi na povahe človeka. Dominik, hlavu hore a hlavne nech ste obklopení dobrými ľuďmi. Otecko vám vždy bude chýbať a aj mne moja mamka, dúfam aspoň, že ich dušičky žijú. A ozvite sa niekedy, ja som rada, keď napíšete, súcitím veľmi s vami. Henrieta

In reply to by Anonym (neověřeno)

domink
13. května 2023
Me nejvic mrzi,ze jeste nebyl tak stary,byl v plne sile.Nestezoval si vubec na nic,tak proc.Jestli z mrtvych nezbylo nic, je proste strasne.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Henrieta
13. května 2023
Dominik, ani moja mamka nebola až tak stará a zas prišla rakovina. A niekto zrazu ide náhle. To je asi osud. Duša by mala žiť, lebo je nesmrteľná, telo ide do zeme proste do hrobu. Smrť je bolestná pre nás pozostalých. Skúste si prečítať knihu od Glorie Polo - dá sa stiahnuť aj z internetu. Knižka sa volá Stála som pri bráne neba a pekla. Do nej udrel blesk, ale nezomrela, bola na 2x na druhom brehu, krásne to všetko opisuje. Veľmi by ma zaujímal váš názor. Je to zázrak, že neumrela, ale bola už na pokraji smrti. Držte sa. Henrieta

In reply to by Anonym (neověřeno)

Henrieta
9. května 2023
Dominik, musím vám napísať, že tiež ma skoro nič neteší, tento svet mi nemá už moc čo dať. Ja, aby som vôbec mohla spať beriem lieky (antidepresíva, antipsychotiká). Keď žila mamka, nebrala som nijaké lieky. Momentálne si hľadám novú prácu, ale absolútne nemám chuť v práci sa tváriť, že je všetko ok. A bojím sa, aby som nenatrafila na zlých šéfov. Zažila som 2 odporných šéfov, ktorým by som najradšej podpálila domy, pretože sa ku mne zle zachovali. Nikoho nezaujímalo, čo ja prežívam, hlavne po smrti mamky. Veď šéfovia rodičov majú, tak houby vedia čo iní cítia. A bude tomu už 10 rokov, čo tu mamka nie je. Žijeme v nádeji, že raz tých zosnulých uvidíme, dúfam v to. Žite aspoň pre to. Henrieta

In reply to by Anonym (neověřeno)

Henrieta
15. května 2023
Dominik, ešte by som chcela niečo napísať. Včera zomrela nečakane mojej dobrej kamarátke sestra Janka. Mala len 40 rokov, odišla nečakane, v sobotu si ľahla do postele a ráno sa nezobudila. Moja kamarátka je úplne zničená, včera mali ísť obidve do divadla a prišla náhla smrť, ktorú nikto nečakal. Táto Janka má 2 menšie dievčatá - 8 ročné a 12 ročné. Moja kamarátka má ešte 70 - ročnú mamku, ktorá je chorá (cukrovka). Svojho otca stratila ako 18-ročná, pred dvoma rokmi kamarátka pochovala aj svojho manžela, ktorý bol od nej starší o 25 rokov. Kamarátka má 47 rokov, jej muž mal 73 rokov. Bol dlhodobo chorý, dostal v nemocnici infekciu, mal choré srdce, cukrovku a tak. Zvláštne je to, že včera boli 2 roky, čo tohto manžela pochovala a v ten istý deň - teda včera zomrela jej sestra. Je to ako v zlom sne. Kamarátkina sestra bola dobrý človek a zakladala aj u nás v dedinke Materské centrum Luskáčik. Všetci ju mali radi a zrazu tu už nie je. Snažím sa byť podporou aspoň kamarátke, my sme boli aj spolužiačky a sedávali sme spolu v jednej lavici. Henrieta

In reply to by Anonym (neověřeno)

dominik
15. května 2023
To je opravdu hrozne,jeste v tomto veku.Neda se delat vubec nic.Opravdu vim jak je vasi kamaradce,protoze prozivam to same.Vedle tetka 94 let a je v lepsi kondici jak 50 lety clovek.Vite co by vam tato pani byla schopna rict,ze 40 let je krasny vek,to opravdu neprehanim.

In reply to by Anonym (neověřeno)

dominik
24. července 2023
Sleduji pravidelne parte co jsou vystavene u nas ve meste.Lide Do 85 let.Vedle tetka 95 ,nic ji neni.Jeji rodina se vsem smeje do obliceje.To uz je fakt sprostarna,preziva vse co se hybe.Klidne me odsudte,to uz je na me opravdu moc.

In reply to by Anonym (neověřeno)

Magdalena
25. července 2023
Dominiku, je sprosťárna přežít jiné lidi? Opravdu? A rodina té 95leté ženy se směje druhým do obličeje proto, že ona přežívá mladší? Pravděpodobně ne. Lidé většinou nejsou takto zlí. A pokud budete chtít namítnout, že nic nevím, protože jsem v blízké nezažila v rodině smrt mladého člověka, tak Vám musím odpovědět, že zažila.

In reply to by Anonym (neověřeno)

dominik
25. července 2023
Ji jedno ,ze mladi odchazi.Ani slzu neuroni..Prvni reakce na smrt cloveka v jejim podani.Ted uz musis ty,ze zemrel clovek ji je jedno.To neni jen u nas.Cekal jsem,ze me nekdo odsoudi.Ted jsem se dozvedel o jednom cloveku,ktery je v ohrozeni zivota,ji je to jedno,tomu clveku je kolem 65 let.