Nevím, jestli klient nezemřel. Jak to mohu jako pojišťovací zprostředkovatel zjistit?
Mám upozornit klienta na dlužné pojistné, ale nevím zda nezemřel. Jsem pojišťovací zprostředkovatel s licenci ČNB. Tel. klienta, který jsme používali již neexistuje.
BENEFIT REAL, spol. s r.o. ič 26467623
Děkuji za pomoc - údaje k pojištěnému mám.
Píšete, že jste pojišťovací zprostředkovatel s licencí ČNB. Máte svého klienta upozornit na dlužné pojistné. Nevíte ale, jestli klient nezemřel. Ptáte se, jak to zjistit. Dodáváte, že kontaktní telefonní číslo klienta již neexistuje.
Dobrý den,
obecně neexistuje univerzální způsob, jak zjistit, zda někdo zemřel, pokud nejste jeho příbuzný či osoba blízká. Obvykle se třetí osoby dozvídají o úmrtí klienta buď od osob blízkých zemřelého, které úmrtí přijdou samy nahlásit, nebo z činnosti osob, které zjišťují rozsah jmění zemřelého pro účely dědického řízení.
Jestliže je u Vás klient veden pod společností s ručením omezením, pak společnost jeho smrtí nezaniká, ale přechází na dědice. Společnost bude i nadále dlužníkem pojistného, nedojde-li k její likvidaci.
Pokud chcete klienta upozornit na dlužné pojistné, zkuste zaslat dopis na adresu sídla. Přejde-li pak společnost na nového společníka, objeví se jeho jméno v obchodním rejstříku.
S pozdravem
Barbora Steinlauf