Zemřel mi tatínek. Jak na sebe mohu převést jeho smlouvu SIPO?
Dobrý den,jak převedu SIPO,které bylo na tatínka na sebe (stejné bydliště, odlišná banka),musím oslovit i dodavatele energií ? děkuji
Píšete, že Vám zemřel tatínek. S tatínkem jste měli společné bydliště, ale Vy máte účet u jiné banky. Obracíte se na nás s dotazem, jakým způsobem na sebe můžete převést tatínkovu smlouvu SIPO a zda bude nutné kontaktovat dodavatele energií.
Dobrý den,
v případě, že Váš tatínek využíval službu SIPO, smluvní vztah s Českou poštou jako jejím poskytovatelem zaniká okamžikem smrti. Pokud byste měla nadále zájem využívat službu SIPO pro úhradu pravidelných plateb, bude třeba SIPO psané na Vašeho tatínka zrušit a sjednat si tuto službu nově pro sebe.
Zrušení služby SIPO lze provést na kterékoliv pobočce České pošty, a to předložením úmrtního listu a dokladu totožnosti žadatele. Česká pošta nicméně nezajišťuje ani neprovádí odstraňování platebních položek SIPO vedených u jednotlivých příjemců plateb na dané spojovací číslo — to musí zajistit ten, kdo SIPO ruší, s jednotlivými příjemci sám. To znamená, že je potřeba obrátit se na všechny poskytovatele, kterým byly prostřednictvím SIPO hrazeny jejich služby a zajistit, aby si platby přes zrušené SIPO přestaly nárokovat.
Ohledně smluv s dodavateli energií bude třeba zajistit jejich ukončení nebo převod. Podmínky pro převod dané smlouvy bývá většinou možné zjistit na webu nebo zákaznické lince příslušného dodavatele. Pro ukončení nebo převod smlouvy je obvykle třeba doložit úmrtí člověka, který měl s dodavatelem uzavřenou smlouvu, předložením úmrtního listu a znát například číslo zákaznické smlouvy nebo číslo odběrného místa či příslušného zařízení (elektroměr, plynoměr apod.).
S pozdravem
Zuzana Koutná