Je možné, že pošta zruší SIPO automaticky po úmrtí plátce?

Odpověď na dotaz ze dne 22. 1. 2024 zobrazit původní dotaz

Dobrý den, je možné, že pošta zruší SIPO automaticky po úmrtí poplatníka?
Totiž: v říjnu zemřel náš soused a jeho žena říká, že od té doby neměla ve schránce doklad k platbě.
Ráda bych jí pomohla.
Děkuji za odpověď.
Renáta Šťastná

Renáta Šťastná

Sousedce loni v říjnu zemřel manžel a od té doby neobdržela doklad k platbě SIPO. Ptáte se, jestli je možné, že Česká pošta zrušila SIPO po úmrtí plátce automaticky.

Dobrý den, vážená paní Šťastná,

dle obchodních podmínek České pošty pro plátce SIPO smluvní vztah okamžikem smrti plátce zaniká. Tuto skutečnost musí však na poštu spolu s dokladem k SIPO, na kterém je spojovací číslo, úmrtním listem manžela a svým průkazem totožnosti předložit pozůstalá, Vaše sousedka. Není to tedy automatické. Je také třeba o této skutečnosti informovat i služby, které byly skrze SIPO placeny. Pokud by Vaše sousedka chtěla platby dále řešit prostřednictvím SIPO musí si založit nové a na jednotlivé služby, které prostřednictvím SIPO platil manžel, tuto změnu nahlásit.

V současné době při personálním nedostatku a vytížení zaměstnanců České pošty mne napadá, že je i možné, že doklad k platbě nebyl doručen, ale může být uložen na pobočce. Doporučila bych tedy Vaší sousedce v každém případě navštívit pobočku České pošty pro více informací.

S úctou

Anna Hašplová

Dotaz zodpovídá

PhDr. Anna Skořepová

poradenská pracovnice, redaktorka internetové poradny

Poradna je tu pro vás

Zadejte dotaz